A KPMG független tanúsításával megjelent tanulmány szerint a söripari önszabályozás erősödött Európa szerte, sőt, más iparágakhoz viszonyítva élenjáró gyakorlatnak számít. A Magyarországot is felölelő kutatás szerint a felelős reklámozás hazánkban is kiemelt fontosságú, a magyar söripar szereplői 2008. óta független külső testület bevonásával végzik a piac monitorozását és szabályozását.
 
A “Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel megjelent kiadvány előszavában Robert Madelin, az Európai Bizottság főigazgatója hangsúlyozza a söripar konzisztens és partneri együttműködését az önszabályozást segítő szervezetekkel, amelynek eredményeképpen jelentős előrelépések tapasztalhatóak Európában.
 
A jelentés szerint az elmúlt három évben azokban az országokban is elindult az önszabályozás, ahol korábban ezek az intézmények még nem léteztek. A fogyasztók ismeretei az önszabályozásról a vizsgált 27 ország közül 24-ben erősödött.
 
A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) is elkészített a hazai helyzetet bemutató jelentését az EASA és a BOE iránymutatásának megfelelően, mely szerepel a fenti közös anyagban.
 
Sivó Imre, a MSSZ elnöke kiemelte, hogy 2008 szeptembere óta az Önszabályozó Reklám Testülettel (ÖRT) megállapodva közösen zajlik a magyar söripar kereskedelmi kommunikációjának felügyelete. Az MSSZ tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungaria Zrt. magukra nézve kötelezőként elfogadják az ÖRT döntését. Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára szerint példaértékűnek tekinthető a hazai söripar önszabályozó gyakorlata.