Cégvilág

Az utazási piacra is belépett a Google

A keresőóriás megvásárolta az ITA Software céget, amely repülőjegyárakat, időpontokat és más, légitársaságok szolgáltatásait gyűjtő oldalak adatait gyűjti egy helyre.

Az 1996-ban, egy MIT-s csoport által alapított szoftvercégért a mai közlés szerint 700 millió dollárt fizetett a Google. Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója a vásárlás kapcsán elmondta: olyan hálózatot építenek ki a program segítségével, amely a végfelhasználókra koncentrál.

Ugyanakkor a keresőcég vezetője hozzátette: a portál nem értékesít majd közvetlenül repülőjegyeket és tiszteletben tart minden, a partnercégekkel kötött korábbi megállapodást – tudósít a BBC. Utóbbi megjegyzés érdekességét az adja, hogy az ITA többek között a Google legnagyobb riválisa, a Microsoft által üzemeltetett Bing Travellel is üzleti kapcsolatot ápol.

Ha a Google komolyabb fejlesztéseket hajt végre az ITA-n, azzal alaposan átrendezheti a globális repülési piacot. A The Independent utazási szakértője megjegyzi: a légitársaságok az első között építették ki elektronikus jegyvásárlási hálózatukat. A Global Distribution System (GDS) hálózatok évtizedek óta lehetővé teszik a repülőjegyek távolról történő lefoglalását. A ma létező rendszerek: az Amadeus, a Sabre, a Galileo, és a World Span még mindig fontos üzleti tényezők és a köztük történő átjárásért díjat fizetnek az utazók. Ha a Google képes egy új, globális hálózatot építeni a szektorban, azzal alaposan felboríthatja a jelenlegi rendet.

repülőjegy GDS SABRE ITA World Span Galileo Google
Kapcsolódó cikkek