Cégvilág

Nagyot ugrott a Renault - A legkelendőbb autómárkák

Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere; néhány piac növekvő tendenciát mutat, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb havi elemzéséből.

Az európai új autó eladások júniusban 6,5 százalékkal estek a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap összesített számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált új autó-eladásokat.

Legfőképp a német és az olasz új autó piacok elhúzódó gyengélkedése (–32,3 és –19,1 százalék) látszik meg az eredményeken, de a közép-kelet-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak az összpiaci számokra. 

Néhány nagy márka, mint a Fiat, a Ford, a Volkswagen – amelyek hagyományosan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen megszenvedik, hogy Németországban tavaly ilyenkor dübörgött a roncs-program. A 32 százalékos német forgalomesésnél csak a görög piac negyven százalékot kitevő zuhanása volt nagyobb. Nagy Britanniában viszont a tavalyi első fél éves küszködés után az idén 19 százalékos a piacbővülés a folyamatban lévő roncsautó programnak köszönhetően.

A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tizes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második. 

autó autópiac autómárka JATO értékesítés roncsprogram forgalom
Kapcsolódó cikkek