Tovább nőtt a hazai PC-piac
 A hordozható PC-kből az első hat hónapban főként a lakosság vásárolt, az otthoni felhasználók részesedése meghaladja a 80 százalékot. A vállalatokat még mindig a szűkös IT-büdzsék jellemzik, ezekből nemcsak notebookokra nem futja, a cégek asztali gépet sem nagyon rendelnek. Így nem véletlen, hogy ez a termékkategória bukott a legnagyobbat, éves összevetésben 11,7 százalékot zsugorodott a piac. A piackutató szakértője szerint ezen a területen komolyabb élénkülést egyelőre az újra beinduló közbeszerzések sem nagyon hozhatnak. Ismert, hogy a  digitális táblákra kiírt tenderekben 40 ezer asztali gépet és mintegy 30 ezer notebookot is meghirdettek. A projektek azonban már mintegy másfél éve húzódnak, a bennük ajánlott árszintet már több tényező miatt túlnőtte a hazai piac. A gyengébb forintárfolyam mellett az idén az alkatrészek drágulása és időnkénti hiánya miatt is nőtt a számítógépek ára. A memóriaegységek háromszor annyiba kerülnek, mint egy éve, akkumulátorból és kijelzőkből szűkös a kínálat, a beszállítók felverhetik az árakat. A forint-euró-dollár árfolyam nagyobb mértékű ingadozása pedig óvatosságra inti a márkaképviselőket a raktárra rendelésben. 
Az értékesítésben is komoly változások mentek végbe az elmúlt hónapokban, folyamatosan törnek előre a távközlési szolgáltatók, szerepük a teljes hazai eladásban megközelíti az 5 százalékot. Visszaszorulóban vannak ugyanakkor a nagy kereskedelmi láncok, miközben előtérbe kerül az online értékesítés. Az ezeket működtető vállalatok rendelésre szállítanak. 
Ami a márkák közötti versenyt illeti, a hazai piac dobogósai között ott van a Hewlett-Packard, az Acer és a Dell. A korábbi nagy nevek közül eltűnt a Fujitsu, a cégnél lezajlott stratégiai váltás nyomán szűkül a választék, a társaság magasabb árkategóriájú termékeinek a célcsoportja a jövőben kizárólag az üzleti szféra. 
Piaci helyzet a világban
Világszerte 22,4 százalékkal bővült a személyi számítógépek értékesítése az idei második negyedévben, főként az európai és azon belül is a kelet-európai térségnek köszönhetően. Európában mind az üzleti, mind a lakossági kereslet élénkebb volt a vártnál még azokban az országokban is, ahol a költségvetés túlköltése miatt megszorításokat hirdettek meg. A kelet-európai régióban éves összevetésben több mint 57 százalékos növekedést mutat az IDC amerikai piackutató legfrissebb felmérése. Ami a termékkategóriákat illeti, globálisan a vártnál nagyobb volt a kereslet az asztali gépek iránt is, ez azt mutatja, hogy a nemzetközi üzleti környezetben elindult az eszközök válság miatt elhalasztott cseréje.


