Cégvilág

A Reader's Digest a legnagyobb vesztes

Az Egyesült Államokban az elmúlt két évben felgyorsult a magazinok piacának zsugorodása, tudósít a Financial Times. A tapasztalatok alapján kezdenek visszatérni a hirdetők a nyomtatott sajtó nyújtotta lehetőségekhez. A fogyasztók pedig a magazinokról egyre inkább a folyóiratokra térnek át.

A nyomtatott sajtó piacán átlagosan 2,23 százalékos visszaesés volt 2009-ben, erre szerkezet átalakítással és költséghatékonyabb működéssel reagáltak a médiumok. A legnagyobb forgalom visszaesést a Reader’s Digest és a National Geographic könyvelhette el, éves alapon 2,3 százalékot. Az idei első félév legnagyobb vesztese a Reader’s Digest volt melynek forgalma 25 százalékkal csökkent.

A Playboy magazin példány száma ugyan a többi piaci szereplőénél nagyobb mértékben esett vissza 34 százalékkal, azonban ez nem jelentet számára vetélytársaihoz hasonló veszteséget. Ezt úgy érte el hogy a magazin menedzsmentje kisebb példány számban állította elő a magazint megelőzve az értékesítési problémákat.

Playboy sajtó magazin Reader's Digest
Kapcsolódó cikkek