BUX 51,446.2
+0.16%
BUMIX 4,360.92
-0.03%
CETOP20 2,327.67
-1.03%
OTP 17,555
-0.06%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.72%
0.00%
+0.67%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,595
+1.27%
RABA 1,530
-0.65%
0.00%
-0.58%
+0.28%
-0.35%
-0.79%
-1.14%
+0.90%
+0.30%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,476
+0.57%
-0.97%
ALTEO 1,360
-0.73%
0.00%
+2.80%
EHEP 1,900
0.00%
0.00%
+0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.59%
-22.63%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-3.79%
+1.35%
+0.57%
0.00%
+0.31%
+2.19%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hankook: Dunaújváros az európai piac motorja

A Hankook a tavalyi évben 15 százalékkal növelte értékesítéseit, üzemi eredménye pedig 197 százalékkal növekedett az előző évhez képest.

A Hankook a 2009-es eredményei alapján továbbra is tartja hetedik helyét az abroncsgyártók között. A koreai gyártó meglátása szerint az értékesítések, illetve az üzemi eredmény növekedésének tekintetében a legjobb eredményeket érték el a szektor vezető szereplői között. A Hankook a gyengének induló 2009-es évet a koreai, valamint kínai piacra koncentrált terjeszkedéssel javította fel.

Európában a Hankook az autókereslet 20 százalékos csökkenésével szembesült tavaly, ennek következtében az abroncsok iránti igény összesen 9 százalékkal csökkent. Ennek ellenére a kontinensen a gyártó 33 százalékkal, több mint 700 millió euróra emelte az autóra szerelt abroncsok eladásait, míg a csereabroncsok értékesítései 11 százalékkal emelkedtek.

A Hankook dunaújvárosi gyárának termelése eközben stabilizálódott, az üzem 2009 második felében a tervezettnél nagyobb kitermelést ért el. A vállalat agresszív előretörést szeretne végrehajtani idén, 2009-hez képest 15 százalékkal emelné a csereabroncsok eladását, ezzel 5,5 százalékra emelve piaci részesedését az öreg kontinensen a jelenlegi 5 százalékról. A legfrissebb, 2010 második negyedévében mért adatok szerint a Hankook idén megvalósíthatja európai terveit. Európában tavaly 21 millió abroncsot értékesített a Hankook, ez a globális szinten elért 70 millió darab százaléka. A dunaújvárosi üzem fejlesztése 2012-ben fejeződik be, ez a gyár lesz az európai terjeszkedés motorja, Magyarország pedig – Lengyelország mellett – a Kelet-európai piac legfontosabb szereplője.

Kapcsolódó cikkek