Cégvilág

Hankook: Dunaújváros az európai piac motorja

A Hankook a tavalyi évben 15 százalékkal növelte értékesítéseit, üzemi eredménye pedig 197 százalékkal növekedett az előző évhez képest.

A Hankook a 2009-es eredményei alapján továbbra is tartja hetedik helyét az abroncsgyártók között. A koreai gyártó meglátása szerint az értékesítések, illetve az üzemi eredmény növekedésének tekintetében a legjobb eredményeket érték el a szektor vezető szereplői között. A Hankook a gyengének induló 2009-es évet a koreai, valamint kínai piacra koncentrált terjeszkedéssel javította fel.

Európában a Hankook az autókereslet 20 százalékos csökkenésével szembesült tavaly, ennek következtében az abroncsok iránti igény összesen 9 százalékkal csökkent. Ennek ellenére a kontinensen a gyártó 33 százalékkal, több mint 700 millió euróra emelte az autóra szerelt abroncsok eladásait, míg a csereabroncsok értékesítései 11 százalékkal emelkedtek.

A Hankook dunaújvárosi gyárának termelése eközben stabilizálódott, az üzem 2009 második felében a tervezettnél nagyobb kitermelést ért el. A vállalat agresszív előretörést szeretne végrehajtani idén, 2009-hez képest 15 százalékkal emelné a csereabroncsok eladását, ezzel 5,5 százalékra emelve piaci részesedését az öreg kontinensen a jelenlegi 5 százalékról. A legfrissebb, 2010 második negyedévében mért adatok szerint a Hankook idén megvalósíthatja európai terveit. Európában tavaly 21 millió abroncsot értékesített a Hankook, ez a globális szinten elért 70 millió darab százaléka. A dunaújvárosi üzem fejlesztése 2012-ben fejeződik be, ez a gyár lesz az európai terjeszkedés motorja, Magyarország pedig – Lengyelország mellett – a Kelet-európai piac legfontosabb szereplője.

Dunaújváros profit 2009 Hankoook abroncs értékesítés
Kapcsolódó cikkek