Cégvilág

Összeszedte magát az amerikai reklámpiac

Az országos hirdetők segítettek némileg talpra állítani az outdoor és rádiós piacot Amerikában - írja a Kreatív Online az Advertising Age cikkére hivatkozva.

A rádiós és outdoor piac Amerikában összeszedte magát az országos hirdetők megnövelt reklámbüdzséjének köszönhetően, ami a két reklámpiaci szegmens számára lehetőséget jelent újra nagyobb volumenekben tervezni – írja az Advertising Age nevű amerikai szaklap.

A Kantar Media adatai szerint közterületen 1,9 milliárd dollárt költöttek a hirdetők az idei év második negyedévében, ami 3,9 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és ez az első piacbővülés a szektor számára 2008 második negyedéve óta. Az első félévben 1,8 százalékos növekedést produkált az outdoor média, júniusban pedig jelentős, 7,1 százalékkal több költés realizálódott, mint 2009 júniusában. A szegmens legnagyobb hirdetői a médiaiparból kerültek ki, a hálózatos televíziók, mozistúdiók egyes esetekben megduplázták a költéseiket.

A rádiós bevételek eközben 4,5 milliárd dollárra ugrottak, ami hat százalékos növekedést jelent a piacon. Ehhez hasonló eredményt 2000 óta nem produkált a rádiós piac. Az adatokat a Radio Advertising Bureau nyomán közölte a szaklap. A rádiós piac növekedését nagyrészt az országos, nagy hirdetőknek köszönheti, amelyek 17 százalékkal többet költöttek a tavalyi év első félévéhez képest. Az autógyártók 26, a pénzügyi szektor 22, a telekomcégek pedig 14 százalékkal költöttek többet a rádiós hirdetésekre.

Az online piac 25 százalékkal teljesített jobban, mint tavaly ilyenkor.

mozi outdoor televízió hirdetési piac média Kantar Media reklám online rádió
Kapcsolódó cikkek