Cégvilág

A vásárlók harmada fizet csak online

Egyre inkább növekszik a magyar lakosság bizalma az internetes vásárlásokkal kapcsolatban, azonban a vásárlók csupán 30 százaléka fizet online úton illetve banki utalással, a többiek postai utánvétellel rendezik az anyagiakat.

A fogyasztók jellemzően szolgáltatásokat vesznek igénybe, illetve nem kézzel fogható dolgokat szereznek be online úton. „A könyv és a melegétel megrendeléseket követve, az online biztosítás az egyik legkeresettebb termék az interneten. Ennél a szolgáltatásnál biztos, hogy nem érheti meglepetés a vásárlót, mivel nem kell megfognia, felpróbálnia, megszagolnia a megvenni kívánt terméket. Másik előnye, hogy ezt a pénzügyi szolgáltatást az ügyfél gyorsan, sorban állás nélkül, néhány kattintással igénybe veheti és még a nyitvatartási idő sem korlátozza. A legnépszerűbb online szolgáltatások, a kötelező gépjármű felelősség-, és az utasbiztosítás. A kgfb-k közel 10 százalékát az ügyfeleink már a világhálón kötik meg, emellett 6000 utazó is az AEGONdirekt.hu internetes oldalon vásárolt biztosítást” – mondta Marosvölgyi  Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója.

„Sokan meghátrálnak, ha az adataik kiszolgáltatására kerül sor. A vásárlók csupán 30 százaléka fizet online úton illetve banki utalással, a többiek postai utánvétellel rendezik az anyagiakat” – tette hozzá a szakember.

Az internetes szolgáltatások köre hazánkban is óriási léptekkel bővül, viszont a felhasználói kultúránk és magatartásunk még messze elmarad a környező, fejlettebb országokétól. Már szinte minden termék elérhető az interneten keresztül; háztartási eszközök, ruhák, illatszerek, mozi-, színház illetve vonatjegyek. A webáruházak oldalain gyakran találunk fórumokat, ahol a vásárlók megosztják tapasztalataikat, a már megvett termékről, szolgáltatásról, illetve a vásárlás folyamatáról. Ezek ismeretében könnyebb meghozni a vásárlási döntést. A részletes leírás, illetve termék-összehasonlító programok is leegyszerűsítik a választást. Az NRC Piackutató Kft. adatai szerint, minden ötödik látogató igényli, hogy az internetes bolt rendelkezzen telefonos ügyfélszolgálattal.

aegondirekt online vásárlás internetes szolgáltatások biztosítás NRC Piackutató
Kapcsolódó cikkek