Noha a cég áprilisban már 3-5 százalékkal megnövelte termékei árát, az elnök vezérigazgató, Ohasi Makio a "történelmi magasságban" járó alapanyagárakkal magyarázta az áremelést, sőt, kiemelte: további drágulásra kényszerülnek a jövő évben.
Az alapanyagárak a kereslettel párhuzamosan emelkednek: a Bloomberg úgy tudja, hogy Kína kitart amellett, hogy 10 százalékkal növeli kaucsukimportját, miután az abroncstermelés megugrása miatt a kínai gyártók természetesgumi-készlete hét év óta a legalacsonyabb szintre süllyedt. Liu Bin, a Citi Securities elemzője kiemeli, hogy a termelés annak ellenére sem csökkent, hogy az Egyesült Államok tavaly a kínai abroncsimport extra adóztatásáról döntött.
Az első fél évben azonban az amerikai abroncsimport darabszámban 21, értékben pedig 30 százalékkal bővült a bázishoz képest, vagyis a kereskedők a kínai forrásaikat más országok termelőire cserélték.
A június végéig 30 százalékkal visszaesett amerikai exportot más országokba való szállítással ellensúlyoztuk – emelte ki Liu Bin, hozzáfűzve, hogy a hazai autóipar az első fél évben 17 százalékkal növelte abroncsbeszerzését, augusztusban pedig 60 százalékos lett a forgalombővülés.
További részletek a holnapi Világgazdaságban