BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb pályázathoz több figyelem kell

A magyar kis- és középvállalkozások elsősorban az interneten tájékozódnak az uniós lehetőségekről

A hazai vállalkozások főként az interneten keresztül értesülnek az uniós forrású pályázati lehetőségekről. Ha pedig információra van szükségük, elsősorban a pályázati tanácsadó cégekhez fordulnak – derült ki a 700 magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével elvégzett K&H-s kkv-kutatásból. Ez év őszén az eddigiekhez képest kevesebb új kiírás várható, s a tapasztalatok szerint a kkv-k – ezen belül is döntően a mikro- és kisvállalkozások – nem tudnak mit kezdeni a sok pályázati információval – kommentálta a felmérés eredményét Császár Dániel, a K&H Pályázati Tanácsadás Igazgatóság vezetője.

A kutatás szerint az uniós pályázatok terén Észak-Magyarország, a két alföldi és a három nyugat-dunántúli régió a legaktívabb, ezekről a területekről nyújtják be a legtöbb pályázatot. Az elmúlt néhány évben az uniós pályázati források fontos szerepet kaptak a hazai kkv-k életében, különösen az új beruházások és a fejlesztések finanszírozásában. A vállalkozások 51 százaléka egyébként továbbra is reálisnak tartja, hogy uniós támogatáshoz jusson.

Bár az év második felében csökkentek a kkv-k számára elérhető pályázati források, több jelentős, még folyamatban lévő kiírás is van, melyek keretében továbbra is vannak elérhető források. Példa erre a GOP-2010-2.1.1/A és a KMOP-2010-1.2.1/A technológiafejlesztési, illetve a GOP-2009-2.2.1 és a KMOP-2009-1.2.5 vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem támogatását célzó pályázatok. Találunk módosított határidejű kiírásokat is, mint például a komplex technológiafejlesztési pályázat, a KMOP-2010-1.2.1/B, amelyre e hó végéig lehet még jelentkezni, illetve a GOP-2010-2.1.1/B, amelynek új végső beadási határideje október 15. VG




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.