BUX 39,707.19
+0.96%
BUMIX 3,780.03
+1.95%
CETOP20 1,793.99
-0.41%
OTP 8,534
+1.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+0.47%
+0.59%
+0.20%
ZWACK 18,500
-0.27%
+4.97%
ANY 1,565
-1.26%
RABA 1,125
+2.27%
0.00%
+3.42%
+2.58%
-1.90%
+1.81%
+5.69%
+0.92%
0.00%
-1.22%
OTT1 149.2
0.00%
+23.89%
MOL 2,950
+1.30%
+3.64%
ALTEO 2,410
+2.12%
0.00%
0.00%
EHEP 1,050
+1.94%
0.00%
+0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+11.94%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.39%
0.00%
-3.45%
+0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.46%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Alstom: Nem bontható fel a BKV-szerződés

Az Alstom sajnálattal értesült a BKV azon bejelentéséről, amely szerint a közlekedési vállalat felmondja a budapesti 2-es és 4-es metróvonal szerelvényeinek szállítására kötött szerződést. Mindemellett, az Alstom-ot meglepte a bejelentés, mert megítélése szerint a szerződés felmondása nem alkalmazható – olvasható a cég közleményében.

Az Alstom szerint a szerelvények műszaki paraméterei teljes mértékben megfelelnek a BKV által jóváhagyott és a Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2007 augusztusában kiadott előzetes típusengedélyben rögzített szempontoknak. Az Alstom szerint az új metrószerelvények a legszigorúbb uniós és nemzetközi biztonsági előírásokat is teljesítik.

A cég emlékeztet arra, hogy az Alstom eddig több mint 3 ezer Metropolis metrókocsit értékesített világszerte, amelyek közül 1 852 metrókocsi a Budapest számára gyártott szerelvényekkel azonos vagy ahhoz hasonló fékrendszerrel került leszállításra, illetve közlekedik nap, mint nap olyan világvárosokban, mint Szingapúr, Sanghaj, Barcelona és Isztambul.
 
Az Alstom megfogalmazása szerint elemzi a kialakult helyzetet valamint lehetséges válaszlépéseit. A metró projekt során az Alstom mindvégig szorosan együttműködött a hatóságokkal és a BKV-val. A jelenlegi helyzetben az Alstom el kívánja kerülni a bírósági eljárást, ezért bízik abban, hogy születhet olyan megállapodás, amely elfogadható mind a BKV, mind pedig a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat számára.

A tegnap felbontott szerződés nyertese a Budapest Metropolis konzorcium volt, amelyet az Alstom és a társulásból rövid idő múlva kiszállt Ganz Transelektro alkotott. Azt vállalták, hogy nettó 247 millió euróért a négyes metró vonalára 15, míg a kettesre 22 metrószerelvényt szállítanak, további hét metrószerelvényre szóló op-cióval. A kettes metró vonalára két éven belül, tehát 2008 nyarán kellett volna az első szerelvénynek megjelennie, a harmadik év végére, tehát 2009. december
31-ig pedig mind a huszonkettőt le kellett volna szállítani.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek