Hong Kongban is tőzsdére menne a Prada
A Miu Miu, Car Shoe és Church’s márkákat is felölelő konszern vezetősége szerint ugyanis az ázsiai börzén az európainál és amerikainál nagyobb az érdeklődés a kiskereskedelmi befektetések iránt.
A Prada már évek óta készül az IPO-ra, amelyet minden alkalommal a kedvezőtlen gazdasági körülményekre hivatkozva halasztott el. A társaság forgalma a tervek szerint 2014-ig eléri a három milliárd eurót, idén kétmilliárd euróval számol a vezetőség.
A sikeres hong kongi tőzsdei bevezetésre akad példa a szakmában: a francia kozmetikai nagyvállalat – a hazánkban is jelen lévő – L’Occitane komoly tőkeinjekciót kapott, s részvényeinek árfolyama folyamatosan emelkedik.
Az amszterdami székhelyű Prada Holding nem véletlenül Hong Kongot célozza meg. Az év első felében forgalma 47 százalékkal bővült Ázsiában. A csoport átlagosan 25 százalékos bevételnövekedést könyvelt el, elérve a 936,5 millió eurót. A 225,2 millió euróra rúgó EBITDA csaknem kétszeresére emelkedett 2009 első hat hónapjához képest.


