Cégvilág

Nem csak nálunk pereskedik az Alstom

Keresetet nyújtott be a francia Alstom az illetékes londoni bíróságon. A francia konszern a szigetországot a kontinenssel összekötő Csalagú személyszállítójának, az Eurostar Group Ltd.-nek Siemens-szel kötött szerződését kifogásolja.

A csalagút vonalán közlekedő - egyébként a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF tulajdonában álló -  vállalat a közelmúltban vásárolt a Siemes AG-től vasúti szerelvényeket 600 millió euró értékben.


Az Altom ugyanakkor úgy látja: a szerződés aggályokat vet fel. Érvelésük szerint a Siemens motorvonatok csak bizonyos műszaki változtatások után felelnek meg a szerződésben előírt biztonsági feltételeknek.

Az Eurostar azért döntött a fejlesztés mellett, mert a német Deutsche Bahn a közeljövőben szintén járatokat indítana Nagy-Britanniába az alagúton keresztül. Ehhez azonban teljesítenie kell a Csalagútra vonatkozó szigorú biztonsági előírásokat. Az itt közlekedő Eurostar vonatokat az alagútban való biztonságos közlekedéshez tervezték. Teljes hosszában átjárható, és hiba esetén egy vonófej is elég, hogy kivontassa a szerelvényt az alagútból.

Az Eurostar mindössze annyit fűzött az Alstom keresetéhez: a Siemens több szempontot figyelembe véve is jobb ajánlatot adott, mint a francia konszern.

A csalagút személyszállítását végző Eurostar flottája jórészt a TGV technológiáján alapuló Alstom motorvonatokból és szerelvényekből áll. Az Eurostar vonatok pontossága az eddigi legjobb eredményt mutatja, a közlekedett vonatok 92 százaléka pontosan érkezett célállomására.

Eurostar Alstom Eurotunnel Siemens Csalagút SNCF
Kapcsolódó cikkek