A csalagút vonalán közlekedő - egyébként a francia nemzeti vasúttársaság, az SNCF tulajdonában álló - vállalat a közelmúltban vásárolt a Siemes AG-től vasúti szerelvényeket 600 millió euró értékben.
Az Altom ugyanakkor úgy látja: a szerződés aggályokat vet fel. Érvelésük szerint a Siemens motorvonatok csak bizonyos műszaki változtatások után felelnek meg a szerződésben előírt biztonsági feltételeknek.
Az Eurostar azért döntött a fejlesztés mellett, mert a német Deutsche Bahn a közeljövőben szintén járatokat indítana Nagy-Britanniába az alagúton keresztül. Ehhez azonban teljesítenie kell a Csalagútra vonatkozó szigorú biztonsági előírásokat. Az itt közlekedő Eurostar vonatokat az alagútban való biztonságos közlekedéshez tervezték. Teljes hosszában átjárható, és hiba esetén egy vonófej is elég, hogy kivontassa a szerelvényt az alagútból.
Az Eurostar mindössze annyit fűzött az Alstom keresetéhez: a Siemens több szempontot figyelembe véve is jobb ajánlatot adott, mint a francia konszern.
A csalagút személyszállítását végző Eurostar flottája jórészt a TGV technológiáján alapuló Alstom motorvonatokból és szerelvényekből áll. Az Eurostar vonatok pontossága az eddigi legjobb eredményt mutatja, a közlekedett vonatok 92 százaléka pontosan érkezett célállomására.