A vasúttársaság 2007. novemberében írt ki közbeszerzést korszerű mozdonyok beszerzésére, amelyet három ajánlattevőből a Bombardier Transportation GmbH nyert meg. A 25 TRAXX-mozdony szállítására és további 25 opciójára 2008. novemberben kötötték meg a szállítói szerződést, a 79,6 millió eurós ügylet finanszírozásról 2009-ben állapodott meg a vasúttársaság az Európai Beruházási Bankkal és a német KfW IPEX Bankkal.
Márton Ferenc, a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgató-helyettese újságíróknak elmondta, hogy a tervek szerint az első TRAXX-mozdonyokat jövő év nyarától állítják forgalomban, és a gyártó 2011 végére leszállítja a 25 mozdonyt
A bemutatón elhangzott, hogy a mozdony típus és üzemengedélyének beszerzése folyamatban van. A tervek szerint német, osztrák és magyar szakaszokra szerzik be az engedélyeket.
Márton Ferenc az ünnepségen hangsúlyozta: a TRAXX-mozdonyokkal a MÁV-Trakció mozdonycsere nélkül tudja továbbítani a vonatokat a határokon át. A tervek szerint az új mozdonyokat személy és árufuvarozásban egyaránt használják majd, és az elöregedett V43-as mozdonyokat váltják ki, így alacsonyabb üzemeltetési költségeik révén termelik ki saját finanszírozásuk költségeit.
A kisebb üzemeltetési költségek részben az alacsonyabb fogyasztásnak köszönhetőek, valamint fékezéskor a keletkező elektromos energiát a felsővezetékbe táplálják vissza - áll a társaság sajtóanyagában.
A vasúttársasaságnak középtávon 100-120 korszerű mozdonyra lesz szüksége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.