Cégvilág

A böngészőháborúban is teret nyert a Google

A Google Chrome nevű böngészője a friss adatok szerint jelentősen növelte piaci részesedését, talán az intenzívebb reklámozásnak köszönhetően.

A Net Applications adatai szerint novemberben teljes piac 9,27 százalékát tudhatta magáénak a Google böngészője, ez csaknem egy egész százalékpontos javulás októberhez képest. Ezzel a Chrome a harmadik helyet foglalja el a Google listáján és ami még érdekesebb: megelőzi az Apple Safari nevű programját, amely csak 5,55 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Digital Trends által idézett felmérés szerint a piacvezető továbbra is az Internet Explorer, 58,44 százalékkal, a Microsoft szoftvere érdekes módon megközelítőleg annyit bukott az előző hónaphoz képest, mint amennyit a Google nyert. A második helyezett Firefox 22,81 százalékot mutat, ami 0,2 százalékos csökkenés.

A szakértők szerint a Google térnyerésében szerepet játszhat, hogy – szokásától eltérően – a keresőóriás novemberben hagyományos médiumokban, például a Los Angeles Timesben is elkezdte reklámozni a Chrome-ot, ami növelte a böngésző ismertségét. Szintén pozitívan hathatott, hogy a jelek szerint a szoftver legfrissebb, 7.0-s verziója egy hónap alatt 5,64 százalékos részesedést szerzett, ez a második legnagyobb növekedés, amit a Net Applications valaha lejegyzett.

Rossz hír viszont a kaliforniai cég számára, hogy a Google televíziók által használt Chrome 5.0 részesedése csökkent, holott november volt az első teljes hónap, amit a termékek a piacon töltöttek. 

felmérés Explorer Apple chrome böngésző safari Microsoft Google részesedés
Kapcsolódó cikkek