Hétfő délután átadták a 48,6 milliárd forintos beruházás részeként felújított Sopron – Szombathely – Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt, áll a GYSEV Zrt. közleményében. A tavaly szeptemberben indult ekonstrukción 300-an dolgoztak, a munka 15 hónapig tartott, ezalatt 154 kilométernyit sínt fektettek le, 320 ezer tonna zúzott követ és 27 ezer tonna betont használtak föl.



A teljes beruházási költségből az EU 85 százaléknyit vállalt át. A felújított pályaszakaszt Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára, Dávid Ilona a GYSEV Zrt. elnök vezérigazgatója, valamint a kivitelező Savaria 2009 konzorcium részéről Homlok Zsolt, a Swietelsky vasúttechnika ügyvezető igazgatója és Mikics György a Thales Austria Gmbh. ügyvezető igazgatója adta át, a büki vasútállomáson rendezett ünnepségen.

A fejlesztéseknek köszönhetően a dízelmozdonyok helyét a 2010/11-es menetrendtől a villamos vontatás veszi át. Szombathely és Szentgotthárd között előreláthatólag 2011 nyarától kerülhet sor a 120km/h-s sebességemelésre, így a menetidők jelentősen csökkennek majd a felújított teljes pályán. A beruházás várhatóan 2012 decemberében zárul, addigra elkészül a soproni aluljáró, a szombathelyi felüljáró, és a GYSEV beszerez négy villamos motorvonatot.

Kiváltották a pótlóbuszokat

December 12-étől, az új menetrend életbe lépésének napjától, a pótló buszok helyett ismét vonatok szállítják az utasokat Szombathely és Szentgotthárd között a GYSEV vonalán. A szeptember 1-je óta tartó teljes vágányzár feloldása, a felújított pályaszakasz átadása érzékelhető menetrendi változásokkal jár együtt. Az unió történetében ez volt az első olyan vasúti projekt a 2007–2013 közötti időszakban, amelyet az támogatásra érdemesnek ítélt, és jóváhagyott.