Cégvilág

Újabb vasútvonalakat nyitna meg a kormány

A vasárnap életbe lépő vasúti menetrendváltással a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) döntése alapján újabb hat vasúti vonalszakaszon indul újra a személyszállítás, és a szaktárca további vonalakon is vizsgálja az újranyitás lehetőségét

 Az eredeti tervek szerint a decemberi menetrendváltással egy Heves megyei szakaszon is újraindulhatott volna a személyforgalom. A tavaszi-nyári rendkívüli esőzések és árvíz azonban súlyos károkat okoztak a Szilvásvárad-Putnok vonalon. A biztonságos vonatközlekedés feltételeinek maradéktalan biztosítása itt további beavatkozásokat igényel, így ez a szakasz várhatóan a jövő évben nyílhat majd meg.

    A vasárnapi üzemkezdéssel az Esztergom-Almásfüzitő, Börgönd-Sárbogárd, Godisa-Komló, Abaújszántó-Hidasnémeti, Fehérgyarmat-Zajta és Kocsord alsó-Csenger vonalakon, összesen 165 kilométeren indul újra a személyszállítás. A döntéssel 43 település mintegy 135 ezer lakosának közlekedési lehetőségei bővülnek.

A júliusban újraindított öt vonallal együtt összesen 375 kilométeren közlekedhetnek újra vonatok, így 75 település összesen mintegy 485 ezer lakosa választhatja ismét a vasutat úti célja eléréséhez. Júliusban a Székesfehérvár-Komárom, Csorna-Pápa, Veszprém-Zirc, Lajosmizse-Kecskemét és Karcag-Tiszafüred vonalakon indult újra a vasúti személyszállítás.

    Az NFM közleménye emlékeztet, hogy tárca az Országgyűlés által tárgyalt közlekedési törvénycsomagban a 14 hazai kisvasút és megközelítőleg 8000 iparvágány működtetésének érdemi egyszerűsítését kezdeményezte.

    A turisztikai célú, keskeny nyomtávú vasutak és a saját célú pályahálózatok üzemeltetőinek a javaslat elfogadása esetén a jövőben nem kell működési engedéllyel és vasútbiztonsági tanúsítvánnyal rendelkezniük. A közlekedésbiztonsági megfelelőséget a szakhatóság továbbra is ellenőrzi majd. A változással az érintettek adminisztratív terhei és költségei jelentősen csökkennek.

    A tárca várakozásai szerint az intézkedés jótékonyan hat a belföldi turizmus fejlődésére, mérsékli a kötöttpályás megoldások versenyhátrányát a közúti alternatívákkal szemben.

    2011-ben a helyközi közösségi közlekedés teljes, a szervezeti, szabályozási és finanszírozási kérdésekre is kiterjedő megújítása várható, egyebek mellett a közlekedési holding létrehozásával és a személyszállítási törvény megalkotásával - közli a minisztérium.


 

orbán-kromány közlekedés vasútvonalak NHH MÁV
Kapcsolódó cikkek