Cégvilág

A Google új támadása az Apple ellen

A Google eddig is komoly konkurenciát jelentett az Apple számára, most azonban az Android 3.0 operációs rendszerrel a Forbes elemzése szerint kifejezetten a tábla PC szektor felől közelítve indít offenzívát a keresőóriás.

Az Android operációs rendszer fejlesztésének vezetője, Andy Rubin a közelmúltban blogjában ismertette a szoftver új, 3.0-s verziójának főbb vonásait. A Honeycomb becenévre hallgató szoftver a Forbes kommentárja szerint egyértelműen tábla PC-khez készült, ezzel pedig direkt módon versenyez az Apple legújabb sikertermékével, az iPaddel.

Ezt mutatja az is, hogy a rendszert prezentáló bloghoz csatolt videó kizárólag tábla PC-funkciókat mutat, ezek között található például a Google eBooks szolgáltatás, a YouTube videók számára készített speciális tábla-formátum, a GoogleTalk videóhívás, és a Google háromdimenziós térképek kezelése.

"Az Android lehetővé teszi, hogy mélyebb kapcsolatot építsünk ki a felhasználóval. Amíg a fő szolgáltatásunk a keresés volt, a gyorsaság volt a lényeg, most azonban mindenki úgy érezheti, hogy a zsebében magával viszi a Google-t" – fogalmazott Rubin. A megfogalmazás árulkodó: a keresőóriás célja, hogy a felhasználók e-mailjeit, képeit, videóit, és térképeit is egyetlen adatbázisban kezelje – minél több időt tölt valaki a weben, annál több reklámot néz meg. És minél több, a böngészési szokásaival kapcsolatos adatot szerez be a cég, annál pontosabban célzott hirdetéseket tud elhelyezni a honlapokon.

hirdetés operációs rendszer Apple reklám Android iPad tábla-PC Google
Kapcsolódó cikkek