A MÁV Trakció Zrt. tavaly nyert kétmillió eurós támogatást arra, hogy mozdonyait felszerelje az úgynevezett ETCS 2. vonatbefolyásolási rendszerrel. A rendszerrel ellátott járművek fedélzeti számítógépei értelmezni tudják a különböző európai rendszerek jeleit.

A most folyó tájékoztatón Balázs Gáspár, az Alstom Transport magyarországi értékesítési és üzletfejlesztési vezetője bejelentette, hogy a francia anyavállalat indulni kíván a MÁV vontatási leányvállalata által kiírt tenderen. 25 TRAXX és 10 Taurus mozdony felszerelésére lesz szükség. Balázs Gáspár várakozásai szerint később sor kerülhet a MÁV Start 60 FLIRT és 10 Talent motorvonatának felszerelésére is, ezenfelül a MÁV három vasútvonalát is felszeri a vonatbefolyásolási rendszer úgynevezett pályamenti változatával.

A vasúti jelzőberendezések globális piaca évi 11 milliárd eurósra tehető. E piacon az Alstom a második helyet foglalja el. Az uniós forgalomban a vonatok 84 százalékát e cég látta el 2. szintű jelzőberendezéssel, ebben a szegmensben a Siemens részesedése 7, az Ansaldóé 3, a Bombardieré 1 százalékos. (A használatban lévő vonatoknak viszont "csak" a 29 százalékát gyártotta a francia cég.

A MÁV Zrt. igazgatósága tavaly tavasszal hagyta jóvá, hogy a MÁV Trakció - az TEN-T pályázatán nyert forrás felhasználásával - ETCS 2. szintű fedélzeti berendezésekkel szereltesse fel vontatójárműveit. A tervezett beruházás előzménye, hogy a Trakció sikerrel pályázott a TEN-T vonatkozó tenderén, ennek köszönhetően használhatja fel a fenti kétmillió eurót.