Cégvilág

Nagyot kaszált a reklámokon az RTL

Felpezsegtek a reklámbevételek az RTL Klub német anyavállalatának tavalyi költségvetésében, amelynek köszönhetően a médiavállalat profitja 40 százalékkal ugrott 2009-hez képest.

Európa legnagyobb televíziós vállalata az RTL csoport üzemi szintű eredménye (EBITDA) 40 százalékkal 1,1 milliárd euróra emelkedett tavaly 2009-hez képest. A luxemburgi székhelyű vállalat eredménye ezzel mintegy 10 százalékkal haladta meg az elemzői várakozásokat. Az RTL, csakúgy mint riválisa a ProSiebenSat.1 is annak köszönheti kedvező eredményeket, hogy a ipari és kereskedelmi vállalatok többet költöttek reklámra, mint egy évvel korábban.

Az RTL csoport forgalma 8,5 százalékkal 5,6 milliárd euróra bővült. A csoport anyavállalata, a 91,2 százalékban tulajdonos Bertelsmann AG vezetője már korábban jelezte, hogy nem csak az RTL, de sz egész vállalatcsoport eredményei meghaladják majd az előzetes prognózisokat. Hartmut Ostrowski, a világszerte több mint 100 ezer embert foglalkoztató vállalatóriás vezérigazgatója szerint a médiaipar visszakerült a régi kerékforgásba, kreatív és vonzó.

A Die Welt jelentése szerint Németországban az RTL-nél a legdrágább egy 30 perces csúcsidős reklámszpot, mintegy 55 ezer euróra rúg.

A reklámbevételek tekintetében a ProSiebenSat.1 tulajdonosa is optimista. Thomas Ebeling novemberi nyilatkozata szerint a német tévés piac negyedik negyedéve a vártnál jobban alakulhat. A Standard and Poor''s tanácsadó cég egy napokban közzétett jelentése szintén pozitív jelekről számol be az európai reklámpiacon.

Németország hirdetés TV2 televízió média reklám RTL reklámpiac Bertelsmann ProSiebenSat.1
Kapcsolódó cikkek