A felmérés szerint az elmúlt évben mintegy 214 milliárd forintot költöttünk húskészítményekre, mégpedig annak eredményeként, hogy értékben 3, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett a termékkör kiskereskedelmi forgalma a tavaly előtti szinthez képest.
Húskészítmények piaci részesedése, 2010 (Nielsen)
(Százalék)Vörösáru 36
Kolbász 16
Sonka 9
Szalonna 9
Felvágott 9
Kenőmájas,
szendvicskrém 7
Füstölt húsok 6
Szalámi 5
Egyéb 3Figyelemre méltó, hogy a különféle termékkörök piaci részesedése nem változott az elmúlt két évben, ugyanakkor kimutathatóan erősödött a gyártói márkák pozíciója.
Amíg piaci részesedésük – mennyiséget tekintve – a tavalyelőtti utolsó két hónapban 67-71 százalék között mozgott, addig múlt év végén már 69-73 százalék közé emelkedett.
A mennyiségben mért forgalom némileg csökkent a 200 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben, amelyek piacrésze a tavalyelőtti 76 százalékról 73-ra csökkent.
Vörösáru 36
Kolbász 16
Sonka 9
Szalonna 9
Felvágott 9
Kenőmájas,
szendvicskrém 7
Füstölt húsok 6
Szalámi 5
Egyéb 3 -->