Cégvilág

Toyota, Honda, Canon - A legnépszerűbb japán márkák

Noha a Toyota továbbra is Japán első számú globális márkája, az értéke csaknem egyötödével csökkent a közelmúltban történt tömeges visszahívások miatt.

Ez tűnik ki az Interbrand nemzetközi tanácsadó cég felméréséből, amely szerint a Toyota márka értéke 16 százalékkal esett és 25,66 milliárd dollárra mérséklődött az egy évvel ezelőtti utolsó jelentéséhez viszonyítva - jelenti az AP.

A New York-i székhelyű Interbrand a márkákat globálisan értékeli az adott cég pénzügyi ereje, a vásárlási döntésekre gyakorolt befolyása és bevételi képessége alapján. Eszerint a Toyotához tartozó Lexus luxusmárka egy év alatt 19 százalékot veszített értékéből, a nyolcadik helyre esett vissza.

A jelen állás szerint a Toyota még mindig a legnevesebb japán márka, amelyet a Honda és a Canon követ. A negyedik helyezett a Sony, majd a Nintendo. A videójátékgyártó egyébként tavaly még a Hondával azonos helyezést ért el. Helyet cserélt a listán a Canon és a Sony is, a többek között digitális fényképezőgépeket és nyomtatókat gyártó cég a  harmadik helyre lépett fel a negyedikről.

A márkák megítélésének változását jelzi, hogy az Interbrand mérései szerint bár a gazdaság tekintetében Kína megelőzte Japán, a kommunista ország egyetlen, globálisan elismert márkát sem tud felmutatni. Japán a fent felsoroltak mellett a Panasonicot is a legjobbak listáján tudhatja.

lista Panasonic Honda Lexus Nintendo Toyota Japán canon márka
Kapcsolódó cikkek