Cégvilág

Trükkös üzleti fogások a királyi esküvőn

Április 29-én fogad örök hűséget egymásnak Vilmos brit herceg és Kate Middleton a Westminster apátságban, ami nem csak a romantikus lelkűeket, hanem a kereskedőket, szolgáltatókat is lázban tartja a világ minden részén. A brit idegenforgalom és a vendéglátás több százmillió font pluszbevétellel számol az esküvő körüli hűhóból.

Azok a német lányok, akiket elbűvölt az ifjú pár eljegyzése, például tematikus London túrán vehetnek részt a TUI szervezésében. A királyi esküvő köré épülő csomag részeként olyan városnézést kínálnak a brit fővárosban, amely többek között érinti a Garrard ékszerüzletet, ahonnan Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje származik, ami most Kate kezét ékesíti, a Westminster apátságot, ahol a ceremóniát tartják majd, a divatboltot, ahol Kate egykor dolgozott és a Mahiki nevű szórakozóhelyet, ahova gyakorta járt bulizni az ifjú pár.

Az amerikai Franklin Mint manufaktúra, ami gyűjthető figurákat gyárt, 195 dolláros műanyagbabát árul, ami Kate Middletont formázza eljegyzési ruhájában. A cég azt tervezi, hogy mihelyt nyilvánosságra kerül az esküvői ruha dizájnja, egy menyasszony babát is piacra dob majd.

Angliában az Asda, a Wal-Mart tulajdonában lévő áruház a pár képével díszített teáscsészéket kínál. Az Aynsley China, 236 éves porcelánkészítő is a királyi pár mosolygó arcképét festi tányérjaira, bögréire és poháralátéteire.

Az Dartington Crystal üvegkészítő gravírozott pezsgőspoharaitól várja, hogy slágertermékekké váljanak.

A legelképesztőbb a Paddy Power fogadóiroda, ahol az ügyfelek az esküvővel kapcsolatban mindenre fogadhatnak: az esküvői ruha uszályának hosszára, hogy hova lesz a nászút, sőt még a válás dátumára is tehetnek pénzt.

A britek közül sokan inkább elutaznak az esküvő hosszúhétvégéjén, mivel az esküvő napját megkapták munkaszüneti napnak, május 2-a pedig eleve ünnepnap, így a négynapos szünetet sokan máshol töltik. A Thomas Cooknál például az áprilisi foglalások száma 35 százalékkal nőtt az elmúlt négy hétben, a Ryanairnél pedig 65 százalékkal nőttek a foglalások.

A brit idegenforgalom és a vendéglátás is készül, több százmillió font pluszbevételt remélve a turisták tömegétől. Kiskereskedelmi és idegenforgalmi szakértők előrejelzése alapján a jövő évi világraszóló menyegző összességében egymilliárd fontot – azaz mintegy 323 milliárd forintot - meghaladó pluszbevételt hozhat a brit gazdaságnak.

A The Sun napilap által idézett idegenforgalmi szakértők mintegy 500-750 millió font közötti többletforgalmat várnak az esküvőre Nagy-Britanniába látogatók tömegétől. A Verdict piackutató cég kiskereskedelmi szakértője úgy látja, hozzávetőleg 360 millió fonttal ugorhat meg az élelmiszer- és az italértékesítés, és további 26 millió font bevételt hozhat a cégeknek a szuvenírtárgyak forgalmazása.

Az Asda szupermarket-hálózat volt a leggyorsabb a brit áruházláncok közül: két nappal az eljegyzés bejelentése után megjelentek a cég kínálatában az ifjú trónörökös és menyasszonya portréjával ellátott bögrék, darabonként öt fontért (1600 forint). A Tesco azonban merészebbet gondolt: jövő hétfőtől annak a ruhának a másolatát árusítja, amelyet Kate Middleton viselt kedd este, az eljegyzés és az esküvői tervek bejelentése utáni első nyilvános megjelenésén.

Anglia Dartington Crystal TUI Thomas Cook Wal-Mart trónörökös üzlet menyasszony esküvő
Kapcsolódó cikkek