Az esemény honlapja egy újabb funkció segítségével pedig megnézhetjük, hogy mely éttermekben hosszabbítják meg a Torkos Csütörtök akciót. Az éttermeket segítő 19 nagykereskedés mellett, extra csatlakozókat is üdvözölhet idén a nagyközönség: a torkoskodók 50 százalékos kedvezménnyel vehetik igénybe a BM sofőrszolgálatot, illetve színházi kedvezményeket is kaphatnak a számlájuk felmutatása ellenében, a hamarosan nyíló, első élményszínház, a RAM Colosseum jóvoltából. Szentendre városa pedig a közelgő Szentendrei Tavaszi Fesztivál előadásaira szóló jegyeket kínálja 50 százalékos kedvezménnyel.
A már hagyományokkal bíró esemény alkalmából évről évre többszázezer vendég „torkoskodik”, tehát az akció eléri a célját, ami a hazai vendéglátás és a magyar gasztronómia népszerűsítése. Az MT Zrt. 2006-ban a „Nagy Ízutazás” kampány keretében elevenítette fel először ezt a néphagyományt azzal a szándékkal, hogy a hazai lakosság a gasztronómián keresztül is fedezzen fel újabb magyarországi tájakat, ismerje meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, italokat, valamint a gasztronómiához kötőtő népszokásokat.
Az elmúlt öt évben komoly fejlődésen ment keresztül a Torkos Csütörtök akció. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy ez az országos méretű kampány töretlen népszerűségnek örvend és elérte a mennyiségi határait, ami azt jelenti, hogy állandósulni látszik a csatlakozó éttermek száma. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy egyre jellemzőbb a magasabb kategóriájú és színvonalú éttermek részvétele, ami azt mutatja, hogy már nem csak a mennyiségi kedvezmény csábítja a nagyközönséget az éttermekbe Torkos Csütörtökön, hanem az ínyenceket vonzó drágább éttermek is egyre inkább lehetőséget látnak a szélesebb közönség megszólításában.
A Magyar Turizmus Zrt. az akció sikere érdekében a nagykereskedések és éttermi beszállítók részére is felhívást tett közzé, hogy a kampányhoz kapcsolódó vendéglátóhelyek kedvezményekben részesülhessenek a Torkos Csütörtököt megelőző napokban. A Magyar Turizmus Zrt. másik kiemelt partnerével – a Tork termékeket előállító SCA Kft.-vel –együttműködésben éttermenként 250 db, logózott „Tork”-os Csütörtökös szalvétát biztosít ingyenesen és kiszállítással az első 1000 étterem számára!
A csatlakozó nagykereskedelmi partnerekről és a kedvezmények mértékéről a honlapon az „Éttermeknek/Beszállítói kedvezmények” menüpont alatt tájékozódhattak az éttermek.
A magyar néphagyomány és szokásrend egyik kiemelt jelentőségű időszaka a farsang. Ez a húsvétot megelőző, vízkereszttől hamvazószerdáig tartó, váltakozó hosszúságú időszak számos érdekes, már-már elfeledett népszokásnak ad teret. Ilyen például a farsang elejét jelző "regélő hétfő" vagy a "farsang farkát" jelölő három jeles nap, a húshagyókedd, a hamvazószerda és a Torkos Csütörtök. Az egyik ilyen népszokás felelevenítésével, a hamvazószerdát követő Torkos Csütörtök újjáélesztésével szeretné a Magyar Turizmus Zrt. ráirányítani a figyelmet a hagyományok csodás tárházára. Torkos Csütörtökön – annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazószerdát követően ünnepeljük – ismét szabad volt húst fogyasztani, sőt bizonyos területeken a csütörtöki torkoskodás "kötelező" volt, már csak a farsangi maradékok elfogyasztása céljából is.
Mint ismeretes, az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, akik vállalják, hogy március 10-én egész nap – teljes nyitva tartási idejük alatt – ’a la carte’ kínálatukból 50 százalékos kedvezményt biztosítanak a számla végösszegéből a helyben fogyasztásra, készpénzes vagy bankkártyás (amennyiben az az év többi szakában is elfogadott) fizetési mód választása esetén. A csatlakozás feltétele tehát a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt ’a la carte’ étlap és itallap választékának és árainak teljes körű megtartása és az étel-és italfogyasztásra együttesen, azaz a számla teljes végösszegéből adott 50 százalékos kedvezmény. Külön erre az alkalomra készített úgynevezett „Torkos Csütörtök”, azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet.