A biztosítótársasághoz 821 darab - a jogszabályok alapján jogosnak tűnő – kárbejelentés érkezett. A kárbejelentések darabszámára és a bejelentett kárösszegek nagyságára tekintettel, a rendelkezésre álló vagyoni biztosíték valószínűsíthetően csak a bejelentett kár egy részének a megfizetésére adhat lehetőséget, olvasható az oldalon.
Mint az már eddig is tudható volt, a kárbejelentések darabszámára és a bejelentett kárösszegek nagyságára tekintettel, a rendelkezésre álló vagyoni biztosíték valószínűsíthetően csak a bejelentett kár egy részének a megfizetésére adhat lehetőséget.
A biztosító tájékoztatása szerint érintett ügyfeleik részére az elmúlt hetekben több mint 400 hiánypótló levelet küldtek ki, s ezen idő alatt megközelítőleg 300 válaszlevél érkezett be a társasághoz a káreseménnyel kapcsolatban. A biztosító folyamatos kapcsolatot próbál kiépíteni az Aeroviva Utazási Iroda képviselőjével, akitől további hiánypótló adatokat kérnek és várnak a még nyitott kárakták lezárásához, vagyis mindent megtesznek annak érdekében, hogy a károsulti kört a jogosult körre szűkítsék.
Pénzt egyébként csak azok kaphatnak, akik minimum két turisztikai szolgáltatást is igénybe vettek az utazásszervezőnél, azaz aki például csak a repülőjegyét vásárolta ott, nem számíthat kártérítésre.
Az Aeroviva december végén jelentette csődöt. Már az első két nap 400 károsult jelentkezett az utazási iroda biztosítójánál csaknem 150 millió forint kárigénnyel. A rendőrség a csőd bejelentése óta nyomoz az ügyben.