Gyorsjelentés. A hazai távközlési piacon 2010-ben a legtöbbet az internetszegmens növekedett, a vezetékes világhálós ügyfelek száma egy év alatt több mint félmillióval gyarapodott, az év végére meghaladta a 3,3 milliót. Az internetszolgáltatók száma is nőtt, az év végén nyilvántartott 393 vállalkozás 36-tal volt több, mint egy évvel korábban. A piac a cégek nagy száma ellenére meglehetősen koncentrált, 18 társaság tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. A mobilinternet is egyre népszerűbb, az erre a szolgáltatásra előfizetők száma közel 340 ezerrel nőtt, a múlt év fordulójára átlépte az 1,3 milliót.
Az internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel az év utolsó negyedében 3 százalékkal volt kevesebb az egy évvel korábbinál a díjak mérséklődése, illetve az előfizetői akcióknak tulajdoníthatóan. Az egymással komolyan versengő szolgáltatók ugyanis egyre gyakrabban csomagolják be a netelőfizetéseket tévés vagy telefonos szolgáltatással. Az e téren képződő 135,3 milliárd forint teljes tavalyi nettó árbevétel 5 százalékkal kevesebb, mint 2009-ben.
A hangpiacon már egyértelmű fölényt mutat a mobiltechnológia, a három hazai szolgáltató összesített ügyfélszáma meghaladja a 12 milliót, a hívások összidőtartamának már majd a négyötöde a mobiltelefonhoz köthető volt. A szolgáltatóknak kedvező hír, hogy az előfizetői körön belül tovább nőtt a havidíjas ügyfelek száma, ez ellensúlyozta a feltöltőkártyás tábor több mint 200 ezres éves visszaesését – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal összesítéséből. A telefonbeszélgetések lebonyolításában ugyanakkor egyre kisebb lesz a hagyományos vezetékes vonalak szerepe, ez a piac egy év alatt közel 200 ezerrel zsugorodott, nem éri el a hárommilliót. n VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.