BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokba kerülhet a repülőutasoknak az emissziókereskedelem

Akár 40 euróval is nőhetnek a repülőjegyárak annak hatására, hogy jövő évtől a légitársaságokra is kiterjesztik az EU emissziókereskedelmi rendszerét (ETS) – állítja a Standard & Poor’s elemzése.

Az ETS-rendszerben az EU-ba, illetve az EU-ból járatokat indító légicégeknek ugyanis kvóták vásárlásával kell majd fedezniük szén-dioxid-kibocsátásukat. Becslések szerint az iparág ETS okozta pluszköltségei az első évben elérhetik az 1,1 milliárd eurót.

Az EU által 2005-ben elindított emissziókereskedelmi rendszerben a szén-dioxid-kibocsátó cégek között évente meghatározott mennyiségű emissziós jogot, vagyis kvótákat osztanak szét. Az ETS az emisszió csökkentését célozza, ugyanis a kvótaértéke alatt szennyező cég eladhatja ki nem használt emissziós jogát más társaságoknak, amelyek a számukra meghatározott határértéknél többet szennyeznek. A rendszerben jelenleg 14 ezer európai szén-dioxid-kibocsátó létesítmény (például olajfinomító, acél- és vasművek, cement-, üveg- és papírgyárak) vesz részt.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.