Cégvilág

Sokba kerülhet a repülőutasoknak az emissziókereskedelem

Akár 40 euróval is nőhetnek a repülőjegyárak annak hatására, hogy jövő évtől a légitársaságokra is kiterjesztik az EU emissziókereskedelmi rendszerét (ETS) – állítja a Standard & Poor’s elemzése.

Az ETS-rendszerben az EU-ba, illetve az EU-ból járatokat indító légicégeknek ugyanis kvóták vásárlásával kell majd fedezniük szén-dioxid-kibocsátásukat. Becslések szerint az iparág ETS okozta pluszköltségei az első évben elérhetik az 1,1 milliárd eurót.

Az EU által 2005-ben elindított emissziókereskedelmi rendszerben a szén-dioxid-kibocsátó cégek között évente meghatározott mennyiségű emissziós jogot, vagyis kvótákat osztanak szét. Az ETS az emisszió csökkentését célozza, ugyanis a kvótaértéke alatt szennyező cég eladhatja ki nem használt emissziós jogát más társaságoknak, amelyek a számukra meghatározott határértéknél többet szennyeznek. A rendszerben jelenleg 14 ezer európai szén-dioxid-kibocsátó létesítmény (például olajfinomító, acél- és vasművek, cement-, üveg- és papírgyárak) vesz részt.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

emissziókereskedelem ETS repülőjegy légitársaság
Kapcsolódó cikkek