Cégvilág

7 millió forintos használt buszokkal újít a BKV

A fővárosi közösségi közlekedésben szolgálatot teljesítő autóbuszok többsége már elérte, vagy meg is haladta a gyártáskor tervezett élettartamát. Az 1365 darabos autóbusz-állomány közel felét még a 30 évvel ezelőtti műszaki színvonalat képviselő Ikarus 200-as járműcsalád adja, amely az akadálymentesség követelményét sem teljesíti. 2011 szeptemberétől 13 darab holland használt busz kerül a budapesti utakra.

Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV 2010-ben bejelentette: az öreg Ikarusok esedékes felújítása helyett - a buszpark nagy arányú új járművekre történő cseréjét célzó program megindításával párhuzamosan - használt járművek beszerzésére indít pályázatot. A buszpark cseréjének beindításával sem lehet azonnal lecserélni az összes öreg járművet, felújításuknál azonban gazdaságosabb és környezetbarátabb az alacsonypadlós, fiatalabb használt járművek beszerzése, ráadásul az alacsonypadlós járművek a szolgáltatás színvonalát is növelik.

2010. december 1-jén jelent meg a nyílt nemzetközi pályázati felhívás a rendelkezésre álló flotta nagyságától függően 10 és 20 közötti darabszámú használt, városi alacsonypadlós szóló autóbusz beszerzésére. A pályázat eredményhirdetése április 14-én megtörtént. A nyertes a Hollandiában bejegyzett Womy Equipment Supply nevű társaság. A 13 darab Van Hool A 300-as szóló, alacsonypadlós használt autóbusz 26.250 EUR/jármű áron kerül a BKV Zrt. tulajdonába. A járművek ára (hozzávetőleg 7 millió forint) jelentősen kevesebb, mint egy öreg autóbusz felújítási költsége, ráadásul alacsonypadlós és környezetbarátabb járművet kapnak a budapestiek – olvasható a közlekedési vállalat közleményében.

Az autóbuszokat a budapesti arculathoz igazodva fényezik, valamint megnövelik a nyitható ablakfelületeket, zárt vezetőfülkét alakítanak ki, és lehetőség szerint klímaberendezéssel látják el a flottát, amely várhatóan 2011. szeptember végére áll forgalomba. A buszok jelentős részben azonos típusúak a Brüsszelből használtan két éve beszerzett csuklós Van Hool buszokkal, amelyek üzemeltetési tapasztalatai – a BKV szerint - igen kedvezőek. A beszerzés fedezete szerepel a Budapesti Közlekedési Központ által előkészített 2011-as tömegközlekedési beruházási támogatásban, azaz a BKV beruházási tervében.

A használt járművek beszerzése a hannoveri villamosok, az eberswaldei trolibuszok és a Van Hool szólóbuszok után is folytatódik, a szintén folyamatban van a közbeszerzési eljárás 30 darab további használt autóbusz beszerzésére, és reményeink szerint rövidesen eredményesen zárul. A társaság hangsúlyozza: a használt járművek nem helyettesítik az új járművek beszerzését, amelynek előkészítésén a BKK és a BKV közösen dolgozik.

BKV jármű alacsonypadlós BKK busz villamos korszerűsítés tömegközlekedés
Kapcsolódó cikkek