Cégvilág

A volt Nav N Go az autós navigációban nyomul

Három-négy éven belül az NNG (korábban Nav N Go) Kft. bevételének már 50-60 százaléka származhat az autóipari navigációs szoftverekből – válaszolta lapunk kérdésére a technológiai cég tájékoztatóján Szombathelyi Péter operatív igazgató.

Hozzátette: az új profil átrajzolhatja a befektető keresésével kapcsolatos stratégiát is, ezért a hat éve garázscégként alakult társaságnál a tőkebevonás átmenetileg szünetel. A hagyományos navigációs eszközök piaca elentősen átalakult: a különféle mobileszközökre telepített navigáció ma már korlátozott üzleti lehetőséget ad. Szükségszerű, hogy a mobil helyébe lépjen az autóipar, ahol a beépített navigáció iránti igény a vártnál gyorsabban nő.

Két év múlva az új autómodellek alaptartozéka lesz a beépített navigáció. Az NNG Kft. az elmúlt másfél évben közel félmilliárd forintot fektetett be annak érdekében, hogy autóipari navigációs beszállítóvá váljon. Április végén zárta le az ezzel kapcsolatos egyik fontos fejlesztési projektet, amelyhez közel 150 millió forint európai uniós forrást is sikerült elnyernie. A projekt keretében elkészült egy fedélzeti navigációs szoftver az egyik piacvezető gépjármű-elektronikai beszállító megrendelésére, de erről többet nem árultak el.

A cég által fejlesztett új navigációs szoftvert először 2012-ben építik be várhatóan több márka számos modelljébe – mondta Fülöp Miklós technológiai igazgató. Megjegyezte: az autóipari profil másfajta üzleti hozzáállást is követel a piaci szereplőktől. Ezek a projektek a hagyományos navigációban megszokott néhány hónap helyett két-három évet is igényelnek, ami egyben azt is jelenti, hogy az ebből származó nyereség is hosszabb távon jelentkezik.

navigáció szoftver autó nng navigáció
Kapcsolódó cikkek