BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kétszáz millió dollár turisztikai marketingre

Jelentős erőket mozgósít az amerikai turisztikai ipar az országimázsának erősítésére és a beutazók számának növelésére. A világviszonylatban is óriásinak számító 200 millió dolláros kampánytól azt várják, hogy tovább növekszik a turisztikai szolgáltatásokból származó jövedelem – ez tavaly már meghaladta a 144 milliárd dollárt.

Rekord mennyiségű turista kereste fel az Egyesült Államokat tavaly. A beutazók száma meghaladta a 60 millió főt - és ezzel újabb csúcsot döntött a költségvetési bevétel is: a turisztikai szolgáltatásokból 144 milliárd dollár folyt be tavaly. Az amerikai turisztikai ipar képviselői ezzel még közel  sem elégedettek, az USA részesedése ugyanis tovább gyengül a nemzetközi idegenforgalomból. Ennek a kedvezőtlen tendenciának megfordítására egyesítik erőiket az USA kereskedelmi minisztériumának hathatós közreműködésével. Amint az a kedden megnyílt utazási vásáron, a San Francisco-i Pow Wow-n elhangzott külön szervezetet állítottak fel a 200 millió dolláros országimázs kampány szervezésére és lebonyolítására. A Corporation of Trade  Promotion szervezet (TPO) vezérigazgatója  Jim Evans lett.

Az ő feladata lesz megfordítani azt a kedvezőtlen tendenciát, ami az elmúlt tíz évben jellemezte az amerikai turizmust. A 2011-es tragédia óta egyfolytában zuhan Amerika részesedése a nemzetközi turizmusból. Míg 2010-ben még 17, addig tavaly már csak 12,4 százalékos részt tudtak kihasítani a hosszú távú utazások piacból. Az USA kereskedelmi minisztériumának legfrissebb, a Pow Wow-ra megjelent elemzéséből kiderül, hogy a 2010-es 144 milliárdos bevétel mellett 32 milliárd az utazási üzletág egyenlege, vagyis ennyivel járul hozzá az idegenforgalom a költségvetés egyenlegének javításához. A szektor 8 millió embernek  ad munkát közvetlenül és még 1,2 milliót tesz ki a közvetettek foglalkoztatottak száma.

Az amerikai szakértők a kedvező nemzetközi trendek között a gazdasági válság hatásaink csökkenését  említik első helyen – ennek tudható be, hogy az idei évre már 64 millió beutazóval számolnak. Az elmúlt évben a legnagyobb növekedést a távol-keleti turisták jelentették: Kína 232 százalékos, Dél-Korea 200 százalékos növekedést ért el, míg Braziliából  150 5 százalékkal,Oroszországból pedig 140 százalékkal többen érkeztek az Egyesült Államokba. Az új marketing kampánytól azt várják, hogy évente 6-8 százalékkal nőjön a turisták száma, és persze legalább ilyen mértékben az általuk Amerikában elköltött pénz is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.