Cégvilág

Így küzdenek itthon a barkácsláncok

Gazdasági optimizmus és reális számítás alapozta meg a Bauhaus 8,5 milliárdos költséggel létesített, harmadik magyarországi szakáruházának felépítését Maglódon" – kezdődik az áruházat szombaton nyitó barkácslánc közleménye, ám a szakma egyáltalán nem optimista.

Igaz, a Bauhaus az egyetlen cég az ágazatban, amely tavaly növelte árbevételét, de az öt barkácslánc esetében nem a forgalom alakulása, hanem a veszteség növekedésének mértéke számít meghatározó adatnak. A Praktiker Magyarország Kft. volt tavaly a legveszteségesebb a szakmában, viszont az OBI nominális veszteségnövekedése nagyobb volt.

Ennek ellenére igenis van mozgás a piacon. Amellett, hogy a 20 ezer négyzetméteres áruházakkal dolgozó Bauhaus – egy éves csúszással – megnyitotta harmadik egységét, a Baumax éppen az elmúlt hónapokban kétszeresére, 12 ezer négyzetméterre bővítette XVII. kerületi áruházát, az OBI pedig nagy reményeket fűz az ősszel nyitó nagyáruházához a Kőbánya-Kispest (KÖKI) metróállomásnál.

A Bauhaus közleménye szerint a maglódi áruházavatáson "Dr. Szöllősi László a Nemzetgazdasági Minisztérium vállalkozásfejlesztésért és iparért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: nagyon örül, hogy a Bauhaus ezzel az óriási beruházással hitet tett a magyar gazdaság fejlődése mellett. Ez a beruházás nem csak munkahelyeket teremt, hanem arra is irányul, hogy egyre többet építsék-szépítsék az emberek a környezetüket, így maximálisan illeszkedik a Nemzetgazdasági Minisztérium által képviselt elvekhez."

Az első két egységére több mint 30 millió eurót fordított a Bauhaus, amely 2007-ben még azt tervezte, hogy tíz év alatt húsz megaáruházat létesít Magyarországon.

További részletek a holnapi Világgazdaságban

áruház Praktiker OBI Baumax barkácslánc Bauhaus
Kapcsolódó cikkek