BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szűkül a vezetékes telefonok piaca

Míg nem is olyan régen még hosszú éveket, akár évtizedeket kellett várni a vezetékes telefon beszerelésére, mára eltűnt a varázsa ennek a technikának, a mobilok egyre inkább előretörnek a piacon. A statisztikai hivatal friss adatai szerint március végén a mobiltelefon-előfizetések száma megközelítette a tizenkétmilliót, négyből három telefonbeszélgetést mobilról kezdeményeztek.

A mobilhálózatokban az első negyedévben a tavalyihoz képest 1 százalékkal több hívást indítottak, és 5 százalékkal nőtt a telefonálással töltött idő. Egy mobil-előfizetésre átlag 367 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás pedig átlag 2,3 percig tartott. Eközben a vezetékes fővonalak száma 63 ezerrel kevesebb lett, márciusban 2,9 millió volt üzemben, vagyis száz lakosra 29 vonal jutott. Ezekről a készülékekről 6, illetve 5 százalékkal csökkent a hívások száma és időtartama, ez utóbbi átlag 3,3 percet tett ki. Tehát ritkábban ugyan, de egy-egy alkalommal hosszabban beszéltünk vezetékes telefonról, mint mobilról, ennek a mérséklődő árak mellett az is az oka, hogy egyre terjednek a kedvezményes, gyakran díjmentes beszélgetéseket is kínáló szolgáltatói csomagok.

Nem meglepő módon az elmúlt negyedévben is folytatódott az internetpiac bővülése: az internet-előfizetések száma egy év alatt éppen ötödével gyarapodott, március végén meghaladta a 3,4 milliót. Az internetszolgáltatói kör is bővült, 418-an voltak, öttel többen, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a piac tovább koncentrálódott, ma 13 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. Egyébként az összes internet-előfizetés 40 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 7 százalékponttal növekedett.

Az előfizetéses internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel az első negyedévben megközelítette a 34 milliárd forintot, ez folyó áron 1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.