A Volkswagen a MAN szavazati jogának 55,9 százalékát birtokolja majd az üzlet lezárultával – nyilatkozott a wolfsburgi vállalat. A Volkswagen befolyása így nagyobb lehet, hiszen az ajánlat kezdetekor 40 százalék elérése volt a cél.
Európa legnagyobb autógyártója májusban növelte 29,9-ről 30,5 százalékra a MAN-ban meglévő pakettjét, ezzel kikövezte a szorosabb együttműködés útját a MAN és a rivális – szintén VW-érdekeltség – svéd Scania között.
A Volkswagen felmérése szerint a tehergépjármű-gyártói szövetséggel évente több mint 1000 milliárd euró spórolható meg, beleértve a beszerzés és a fejlesztés költségeit is.
„A Volkswagen több mint elégedett az elért eredményekkel” – jelentette ki a fejlemények kapcsán Martin Winterkorn vezérigazgató. A nagyobb részesedés révén – tette hozzá – még szorosabb lehet az együttműködés a Volkswagen csoport és a MAN között.
A részvényesek azt követően tettek ajánlatot, miután a MAN papírjainak a kurzusa a VW részvényeinek ára alá esett az ajánlattételi időszak utolsó napjaiban (ez egyébként június 29-én ért véget). Az ajánlattételi időszak kezdetekor, május 31-én a kurzusa a 95 eurós felvásárlási ár fölött volt, viszont június 28-ra a MAN-papír ára már 91,8 euróra esett.
Ferdinand Piech, aki a VW és a MAN elnöke is egyben, a müncheni központú tehergépjármű-gyártónál és a Scaniánál is a költségek további csökkentését kívánja elérni. Céljai között szerepel emellett a Porschéval történő egyesülés is, illetve a Totyota legyőzése a világ legnagyobb autógyártója címért folytatott versenyben.