Cégvilág

Csalagút - Elszálltak az Alstom reményei, győzött a Siemens

Az Alstom alulmaradt a Siemenssel szemben a brit Eurostar társaság vasúti szerelvények gyártására kiírt pályázatán. A szerdán hozott döntés szerint a német Siemens zöld utat kap a 600 millió eurós beruházásra.

A La Manche-csatorna alatti Csalagút vasúti személyforgalmát bonyolító Eurostar 10 új szerelvény legyártására írt ki pályázatot múlt év októberében, melyben az eddigi beszállító francia Alstom helyett a német Siemenst kiáltotta ki győztesnek. Az Alstom sérelmezte a döntést, ezért a brit legfelsőbb bírósághoz fordult az ügy felülvizsgálatával kapcsolatban. A legfrissebb ítélet szerint az Alstom nem rendelkezik megfelelő jogi alapokkal a határozat érvénytelenítéséhez, sőt, kérelme benyújtásával is elkésett – írja a Financial Times.

"A Siemens mindig tisztességes és átlátható, az európai joggal teljes összhangban lévő közbeszerzési eljárásokban vesz részt, ahogy azt jelen döntés is igazolja"– kommentálta a döntést Steve Scrimshaw, a Siemens brit részlegének vezető munkatársa. Az Alstom nem kívánta kommentálni a döntést.

Az ügy pikantériája, hogy a döntés egy nappal azután született, hogy a német Deutsche Bahn hivatalos kérelmet nyújtott be nagysebességű vonatok üzemeltetésére, melyek 2013 végétől Németország és Nagy-Britannia között a Csalagúton át közlekednének. Terveik szerint a vonatok a Frankfurt- Amszterdam-London vonalon üzemelnének – melyek az Eurostar fő útvonalai közé tartoznak.

A Deutsche Bahn egyébként előzetesen már győzelmet aratott azzal, hogy a Csatornát üzemeltető hatóság engedélyezte olyan vonatok közlekedtetését, amelyet a padlólemez alá szerelt motor hajt. Eddig kizárólag az Eurostar vonatai futhattak a Csalagútban, ezek motorja a szerelvény elején helyezkedik el. A hatóság most enyhített a biztonsági szabályokon, ezzel teret engedve a konkurenciának.

Eurostar Alstom Siemens Csalagút La Manche
Kapcsolódó cikkek