Cégvilág

Drága móka lehet a mobilnavigáció

Egy friss felmérés szerint a brit okostelefon-használók kétharmada extrém magas telefonszámlát kapott külföldi útja után. Ugyanez bárkivel megtörténhet Európa-szerte, aki nincs tisztában azzal, hogy az internetes „szörfözés”, ha külföldről történik, milyen adatforgalmi költségekkel jár.

 A legnagyobb adatfalók közé ugyanis nem csupán a közösségi oldalak, illetve az alkalmazásletöltések tartoznak, hanem a navigáció is – figyelmeztet az iGO navigációs szoftverek gyártója. Igaz, kényelmesebb az okostelefonon lévő navigációt segítségül hívni a külföldi nyaralás alatt, hiszen a tájékozódáson kívül a program informál a helyi turisztikai lehetőségekről, a boltokról, a benzinkutakról, illetve a látnivalókról. Nem kell útikönyv, elég néhány érintés az okostelefon képernyőjén, és máris megvan a tökéletes hotel vagy étterem.

Csakhogy a navigációs megoldások ingyenes vagy nagyon olcsó letöltése nem jelenti azt, hogy külföldön is díjmentesen használhatók. A valóságban akár a többszörösét is fizethetjük egy-egy alkalmazás használatáért, mint amennyibe eredetileg került. Ha nem szeretné, hogy hazatéréskor horribilis összegű telefonszámla várja, előbb győződjön meg róla, hogy onboard vagy offboard navigációt használ-e.
Az offboard alkalmazások nem a telefonon tárolják a térképeket és az egyéb tartalmakat, hanem minden adatot 3G- vagy wifikapcsolaton keresztül töltenek le a navigáció használata közben. Ha idegen országban használ offboard navigációt, minimum 300-400 kilobyte adatforgalommal és annak roamingdíjával kell számolni, egy teljes várostérkép letöltése pedig akár több tucat megabyte is lehet.

Ezzel szemben az onboard szoftverek esetében a navigáció egyáltalán nem generál adatforgalmat. Csak egyszer kell megvenni az alkalmazást, a térképek pedig a készüléken tárolódnak, így sehol sem kell forgalmi díjakkal számolni. Az iGO primo például kizárólag a GPS-műholdak jeleit használva működik.

igo onboard autós navigáció közösségi oldal offboard navigáció
Kapcsolódó cikkek