BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Felvették a kesztyűt a kirúgások ellen a BBC-dolgozók

Újságírósztrájk kezdődött pénteken a BBC-nél a tömeges elbocsátások miatt. A BBC már az év elején bejelentette, hogy a következő három évben a World Service 2400 munkatársa közül 650-et szélnek ereszt. A 24 órás akciót - amelynek már péntek délelőtt érezhető hatása volt a brit közszolgálati médiatársaság hírszolgáltatására - a brit újságíró-szakszervezet (NUJ) a BBC Világszolgálatánál tervezett jelentős mértékű leépítés miatt hirdette meg.

A BBC már az év elején bejelentette, hogy a következő három évben a World Service 2400 munkatársa közül 650-et szélnek ereszt. A leépítéssel a BBC vezetése évi 46 millió fontot (14 milliárd forintot) kíván megtakarítani.

Az 1932-ben alapított Világszolgálat jelenleg évente 272 millió fontos működési költségeit - ellentétben a BBC kizárólag előfizetési díjakból és a saját gyártású műsorok értékesítéséből finanszírozott hazai műsorszolgáltatásával - teljes egészében a brit külügyminisztérium fedezi. A tavaly májusi választásokon hatalomra került konzervatív-liberális kormánykoalíció azonban a munkáspárti elődtől örökölt súlyos költségvetési helyzet miatt általános kiadáscsökkentési programba kezdett, amely a külügyi tárcát is erőteljesen sújtja. A minisztérium a takarékossági intézkedések keretében csökkentette a BBC World Service működésére szánt juttatásokat is.

A pénteki sztrájk következtében a BBC első számú közéleti-politikai rádiócsatornájának - Radio 4 - reggeli háromórás politikai hír- és magazinműsora, a Today a szokásos hat óra helyett egy órával később kezdődött, és elmaradt a BBC televízió egyes csatornájának reggeli magazinja is; ehelyett a BBC hírtelevíziójának - BBC News - műsorát közvetítették.

A BBC News hírműsora is szegényesebb volt a szokásosnál; a csatorna péntek délelőtt például aktuális hírek helyett összefoglalót sugárzott Vilmos herceg - Károly trónörökös és a néhai Diana hercegnő elsőszülött fia - és felesége, Katalin hercegnő múlt heti észak-amerikai látogatásáról.

A takarékossági programnak sok idegen nyelvű - köztük kelet-európai - adás is áldozatául esik: a tervek szerint megszűnnek a szerb, az albán, a macedón, valamint a karibi térségbe sugárzott angol és az Afrikába irányuló portugál nyelvű adások. Ezek az osztályok teljesen beszüntetik tevékenységüket, vagyis programjaik sem rádión, sem a BBC külföldre irányuló internetes műsorszolgáltatásában nem lesznek elérhetők.

Emellett megszűnik az orosz, az ukrán, a mandarin-kínai, a török, a vietnámi, az azeri és a Kubába irányuló spanyol adás is, de ez az intézkedés csak az érintett nyelvek rádiós programjait érinti, az online műsortovábbítást nem.

A BBC Világszolgálata már 2005 végén bezárta a magyar, a bolgár, a horvát, a cseh, a görög, a kazah, a lengyel, a szlovák, a szlovén és a thai szekciót is.

Nigel Chapman, a World Service akkori igazgatója a lépést annak idején azzal indokolta, hogy a BBC kelet-európai adásai a hidegháború idején "a szabad, független információ jelzőfényei voltak", azóta azonban ezek az országok átalakultak, sok közülük az EU tagja lett, független médiájuk virágzik, lakosságuknak valós választási lehetősége van a tévék és rádiók között.

A 24 órás akciót - amelynek már péntek délelőtt érezhető hatása volt a brit közszolgálati médiatársaság hírszolgáltatására - a brit újságíró-szakszervezet (NUJ) a BBC Világszolgálatánál tervezett jelentős mértékű leépítés miatt hirdette meg.MTI Eco-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek