BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Így zárt a Sziget - Képgaléria

Néhány százmillió forintos mínusszal zárt az idei Sziget Fesztivál, a soproni Voltnak és a zamárdi Balaton Soundnak köszönhetően azonban még így is nyereséges lesz az idén a szervező Sziget Kft. A Horvátországba tervezett fesztivál jövője azonban kérdésessé vált.

„Az idei Sziget Fesztivál költségvetése meghaladta a 3,2 milliárd forintot, az előzetes összesítések szerint azonban a bevételek nem érik el a 3 milliárdot, így 2011-ben az elmúlt évektől eltérően veszteséggel zárt a rendezvény” – tájékoztatta lapunkat Gerendai Károly főszervező, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója.

Elmondása szerint jelentősen növelte a kiadásaikat a nulladik napi Prince-koncert – ennek költsége információink szerint meghaladta a 220 millió forintot –, a fővárosnak fizetett mintegy 50 milliós közterület-használati díj, valamint a megnövelt biztonsági intézkedések költségei. Gerendai Károly elmondása szerint az idei veszteség nagy része annak tudható be, hogy a várakozásaikhoz képest jóval kevesebben váltottak jegyet a Prince-koncertre; ezt egyrészt a rendkívül feszült világgazdasági helyzettel, a svájci frank szárnyalásával magyarázta, amely érzékenyen érintette a fesztivál célközönségét, valamint azzal, hogy csupán pár héttel a rendezvény kezdete előtt tudták bejelenteni a koncertet.

A főszervező elmondása szerint sikeresnek bizonyult a CityPass karszalag – a „szigetelőknek” értékesített fővárosi szolgáltatáscsomag, amely többek közt BKV-bérletet, ingyenes fürdőbelépőt és egyéb kedvezményeket tartalmaz –, ebből a szombati adatok szerint már több mint 80 millió forint értékben adtak el. A fővárossal kötött megállapodás értelmében összesen legalább 100 millió forint összeget kell a CityPass-értékesítésből befizetniük Budapest költségvetésébe. Gerendai Károly pozitív fejleményként értékelte azt is, hogy 2011-ben a Sziget Fesztivál esetében is – csakúgy, mint az egy hónappal korábban megrendezett soproni VOLT Fesztiválnál és a zamárdi Heineken Balaton Soundnál – nőttek a szponzorációs bevételek.

Előbbi két fesztivál eredményeivel együtt egyébként ez évben is nyereséges lesz a szervező Sziget Kft. Szintén sikeresnek ítélte a főszervező a MetaPay Fesztiválkártya bevezetését is – az idén először csak ezzel az eszközzel lehetett fizetni a fesztiválon –, bár konkrét adatokat arról még nem tudott mondani, hogy mekkora forgalom bonyolódott le általa a rendezvényen.

Kérdésünkre, hogy mekkora lehet az az összeg, amelyet nem költöttek el a kártyákról a fesztiválozók, egyben nem is igényeltek vissza, így az a szervezőkre szállt, azt mondta, hogy a két másik fesztivál tapasztalatai alapján elenyészőnek mondható. „Ez gyakorlatilag a kártyák gyártási költségének a harmadát fedezi – azokat ugyanis ingyen biztosítottuk a vendégeknek” – közölte.

Bár a Sziget Kft. az idén is nyereséges lesz, a Sziget Fesztiválnak a reméltnél rosszabb eredménye kérdésessé teszi a cég tervezett régiós terjeszkedését. Gerendai Károly lapunknak elmondta, hogy mivel nem sikerült kellő tartalékot képezniük, ezért már 50 százaléknál kisebb esélyt lát arra, hogy a jövő nyáron Horvátországban is rendezzenek fesztivált. „Semmiképpen sem szeretnénk kockáztatni a hazai rendezvények sikerét azzal, hogy meggondolatlanul vágunk bele egy új, több százmillió forintos költségvetésű fesztivál megszervezésébe” – indokolta.


[enews_gallery id='297775']

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek