A Megasztár volt főszerkesztője 2009 nyara óta van a Viasat3-nál: előbb kreatív producer volt olyan műsoroknál, mint a Szeretem a testem, a Mesterszakács. 2010 januárja óra programigazgató: úgy látja, a válságból lehet előrefelé menekülni, és csak a saját gyártás adja meg a karakteres
arcot egy-egy csatornának.
– Mennyit változott a magyar televíziós piac az elmúlt öt-tíz évben?
– A piac is sokat változott, de a nézői szokás, ingerküszöb is más, elsősorban azért, mert 101 magyar nyelvű csatorna ontja a műsorokat. Öt éve ennek a fele lehetett, de azóta elkezdődött a nézői rétegek felaprózódása, évről évre csökken a nagy csatornák nézettsége. Ez nem azért van, mert rosszabbak, unalmasabbak lennének, mint korábban, de a kicsik sok nézőt elvisznek. Egyre több dologgal találkozik a néző, egyre több furcsa, különös műsort lát – és nem a kultúra irányába megy a dolog. Jóval harsányabban, erőteljesebb eszközökkel kell dolgozni, mint régen. Az igényesség is nőni fog egy ponton, mert a vásárolt tartalom, az amerikai sorozat is egyre jobb minőségű.
– A válság hogyan érintette a Viasatot?
– A reklámbevételek nálunk is erősen csökkentek, de tulajdonosunk, a Modern Times Group strukturáltsága miatt itt nemhogy tömeges leépítések nem voltak, de el sem bocsátottak senkit, ahogy a londoni irodában sem volt ilyen. A budapesti irodában nagyjából negyvenen dolgozunk, Londonban még 20-30 ember foglalkozik velünk, megosztva más, régióbeli országokkal. Érdekes, hogy a saját gyártás épp a válság alatt kezdett el jelentősebb lenni, noha a Viasat3-nál is volt költségmegtakarítás.
– A Viasat3 testvércsatornája nyereséges?
– A cégcsoportnak nagy tervei vannak a Viasat6-tal, tavaly kétszeresére emelkedett a penetrációja. Sikertörténetnek tartjuk, bár korlátozottabbak a lehetőségeink, mint egy-két nagy riválisnak. A csatornával a fiatal férfiakat próbáljuk megcélozni, sci-fiben nagyon erősek vagyunk. Megvolt a Caprica-premier, van sok Star Trek, Dexter, ott megy a Top Gear, és a Simpsons-premierek is ezen a tévén futnak. A jó minőségű animációk népszerűek itthon is, de pankrációt is adunk, exkluzív jelleggel. Saját gyártás is lesz a Viasat6-on, sok minden van a polcomon, de még várjuk a költségvetést 2012-re.
– A Viasat3 a középmezőny élén van az RTL Grouphoz tartozó Film+ és a Cool tévével. Hogyan tudná ezeket lehagyni?
– A saját gyártás folyamatos növelésévével, minőségi akvizícióval. Nehéz dolga van a csatornának, mert másoknak nagyobb lehetőségei vannak, de jól pozicionált, okosan választott saját gyártással még jobb lehet a nézettség.
– Az Éden Hotelre honnan volt pénz?
– A legdrágább műsor volt a csatorna történetében, költségvetésében, több százmillióba került. Az MTG-ben is van cost control, de felismerték a külföldi vezetők, hogy egy ilyen piaci környezetben, mint a magyar, muszáj előremenekülnie egy harmadik tévének. Bármilyen erős is a vett tartalma, nem elég, hiszen a saját gyártás az, amely megrajzol egy televíziót. Magyarországon különben jobban indult az Éden Hotel, mint születése helyén, Skandináviában. Itthon szerencsére már az első évadban 30 százalékkal növelte a csatorna főműsoridejét, de valójában nem csak a nézettség számít, az, hogy nagyon sokan beszéltek róla, növelte a csatorna ismertségét.
– Többször ért el 9-10 százalékot, ez ritka főműsoridőben a Viasat3-on. Miért ment ennyire ez a műsor?
– Az egyik legjobb formátum, amelyet évtizedes tévés pályafutásom alatt láttam. Egyrészt a dramaturgiája olyan és a műsorkészítői lehetőségek olyanok, hogy az egyedülálló. Én szeretem a scripted formátumokat, szeretem a realityt, a műsor ötvözete ezeknek. A casting jól sikerült, a gyártó cég, a Mastiff Hungary magas szinten dolgozott. Végre marketingben is annyit tudtunk költeni, amennyire szükség volt, és kivételesen jól sikerült kampányt kapott. A házon belüli figyelem is osztatlan volt, nagy közös csapatmunka eredménye, hogy jöhet a második évad.
– Egyfajta spin-off már most forog a Balatonon, édenes szereplőkkel. Hányan vannak lenn?
– 50-60 ember dolgozik az Aranypart című valóságshow-n Siófokon. Kell egy napi reality őszre is, mert hiába voltak olyan jó műsoraink, mint a Négy esküvő, az Álomépítők, ezek heti műsorok, nem elég hatásosak: az igazán jó fegyver a napi műsor. Az Aranypart forgatása a szezon végéig tart, a műsor augusztus 22-én indul. Augusztus elején elindult a bevezető kampány is. Az arculat fiatalos, bevállalós, bátor, nagyon jól sikerült – szerintem ebben kiemelkedő a Viasat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.