BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kell a nézőknek a napi reality

Csényi Kati, a Viasat3 programigazgatója a saját gyártású műsorokban hisz, mivel úgy véli, csak ezek adhatnak igazán karakteres arcot egy tévécsatornának

A Megasztár volt főszerkesztője 2009 nyara óta van a Viasat3-nál: előbb kreatív producer volt olyan műsoroknál, mint a Szeretem a testem, a Mesterszakács. 2010 januárja óra programigazgató: úgy látja, a válságból lehet előrefelé menekülni, és csak a saját gyártás adja meg a karakteres

arcot egy-egy csatornának.


– Mennyit változott a magyar televíziós piac az elmúlt öt-tíz évben?

– A piac is sokat változott, de a nézői szokás, ingerküszöb is más, elsősorban azért, mert 101 magyar nyelvű csatorna ontja a műsorokat. Öt éve ennek a fele lehetett, de azóta elkezdődött a nézői rétegek felaprózódása, évről évre csökken a nagy csatornák nézettsége. Ez nem azért van, mert rosszabbak, unalmasabbak lennének, mint korábban, de a kicsik sok nézőt elvisznek. Egyre több dologgal találkozik a néző, egyre több furcsa, különös műsort lát – és nem a kultúra irányába megy a dolog. Jóval harsányabban, erőteljesebb eszközökkel kell dolgozni, mint régen. Az igényesség is nőni fog egy ponton, mert a vásárolt tartalom, az amerikai sorozat is egyre jobb minőségű.


– A válság hogyan érintette a Viasatot?

– A reklámbevételek nálunk is erősen csökkentek, de tulajdonosunk, a Modern Times Group strukturáltsága miatt itt nemhogy tömeges leépítések nem voltak, de el sem bocsátottak senkit, ahogy a londoni irodában sem volt ilyen. A budapesti irodában nagyjából negyvenen dolgozunk, Londonban még 20-30 ember foglalkozik velünk, megosztva más, régióbeli országokkal. Érdekes, hogy a saját gyártás épp a válság alatt kezdett el jelentősebb lenni, noha a Viasat3-nál is volt költségmegtakarítás.


– A Viasat3 testvércsatornája nyereséges?

– A cégcsoportnak nagy tervei vannak a Viasat6-tal, tavaly kétszeresére emelkedett a penetrációja. Sikertörténetnek tartjuk, bár korlátozottabbak a lehetőségeink, mint egy-két nagy riválisnak. A csatornával a fiatal férfiakat próbáljuk megcélozni, sci-fiben nagyon erősek vagyunk. Megvolt a Caprica-premier, van sok Star Trek, Dexter, ott megy a Top Gear, és a Simpsons-premierek is ezen a tévén futnak. A jó minőségű animációk népszerűek itthon is, de pankrációt is adunk, exkluzív jelleggel. Saját gyártás is lesz a Viasat6-on, sok minden van a polcomon, de még várjuk a költségvetést 2012-re.


– A Viasat3 a középmezőny élén van az RTL Grouphoz tartozó Film+ és a Cool tévével. Hogyan tudná ezeket lehagyni?

– A saját gyártás folyamatos növelésévével, minőségi akvizícióval. Nehéz dolga van a csatornának, mert másoknak nagyobb lehetőségei vannak, de jól pozicionált, okosan választott saját gyártással még jobb lehet a nézettség.


– Az Éden Hotelre honnan volt pénz?

– A legdrágább műsor volt a csatorna történetében, költségvetésében, több százmillióba került. Az MTG-ben is van cost control, de felismerték a külföldi vezetők, hogy egy ilyen piaci környezetben, mint a magyar, muszáj előremenekülnie egy harmadik tévének. Bármilyen erős is a vett tartalma, nem elég, hiszen a saját gyártás az, amely megrajzol egy televíziót. Magyarországon különben jobban indult az Éden Hotel, mint születése helyén, Skandináviában. Itthon szerencsére már az első évadban 30 százalékkal növelte a csatorna főműsoridejét, de valójában nem csak a nézettség számít, az, hogy nagyon sokan beszéltek róla, növelte a csatorna ismertségét.


– Többször ért el 9-10 százalékot, ez ritka főműsoridőben a Viasat3-on. Miért ment ennyire ez a műsor?

– Az egyik legjobb formátum, amelyet évtizedes tévés pályafutásom alatt láttam. Egyrészt a dramaturgiája olyan és a műsorkészítői lehetőségek olyanok, hogy az egyedülálló. Én szeretem a scripted formátumokat, szeretem a realityt, a műsor ötvözete ezeknek. A casting jól sikerült, a gyártó cég, a Mastiff Hungary magas szinten dolgozott. Végre marketingben is annyit tudtunk költeni, amennyire szükség volt, és kivételesen jól sikerült kampányt kapott. A házon belüli figyelem is osztatlan volt, nagy közös csapatmunka eredménye, hogy jöhet a második évad.


– Egyfajta spin-off már most forog a Balatonon, édenes szereplőkkel. Hányan vannak lenn?

– 50-60 ember dolgozik az Aranypart című valóságshow-n Siófokon. Kell egy napi reality őszre is, mert hiába voltak olyan jó műsoraink, mint a Négy esküvő, az Álomépítők, ezek heti műsorok, nem elég hatásosak: az igazán jó fegyver a napi műsor. Az Aranypart forgatása a szezon végéig tart, a műsor augusztus 22-én indul. Augusztus elején elindult a bevezető kampány is. Az arculat fiatalos, bevállalós, bátor, nagyon jól sikerült – szerintem ebben kiemelkedő a Viasat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek