A hazai webáruházak a tavalyi több mint 30 százalékos növekedéshez hasonlóra számíthatnak az idén – derül ki egy felmérésből. Ezzel az online kiskereskedelmi forgalom ez évben elérheti a 180 milliárd forintot. Az optimizmust arra is alapozhatják a piac szereplői, hogy az idei első fél évben mintegy háromszorosára nőtt az árukereső oldalak látogatottsága. A legnagyobb napi látogatószámot a piacon régóta jelen lévő áruházak regisztrálják. A webboltok egyre nagyobb hányadában mérik ma már az úgynevezett konverziós rátát is. Nálunk 100 látogatóból legfeljebb egy vásárol, de az is lehet, hogy csak minden kétszázadikból vagy háromszázadikból lesz vevő. Az online kereskedelem viszonylag új területének számítanak a közösségi, közkeletű nevükön a kuponos vásárlások. Ebben a szegmensben egy-két éven belül erőteljes konszolidáció várható. 5. oldal