Cégvilág

Szórakoztatóipar - Ez hozza a legtöbb pénzt

A digitális szórakoztatóipar 2010-ben világméretekben mintegy 2000 milliárd dolláros piacon osztozhatott, ez az összeg 2015-re elérheti a 2800 milliárdot is – állapítja meg egyik legutóbbi felmérésében a Gartner.

Az amerikai piackutató cég ez évre 2,1 milliárd dolláros piacot valószínűsít. Ez alapvetően három területből tevődik össze, a szórakozást nyújtó eszközből, az arra épülő tartalomból, illetve a hozzáférést nyújtó szolgáltatásokból. A piaci szereplők egyre inkább arra törekszenek, hogy egy jól diverzifikált vegyes portfólióval célozzák meg a fogyasztókat.

A három kategóriát figyelembe véve a tavalyi dollár-ezermilliárdokból 62 százalék jutott a különféle kommunikációs cégek előfizetéshez kötött szolgáltatásaira. Az 1200 milliárd dolláron osztozhattak a vezetékes, mobil- és a tévészolgáltatók, illetve az online játékokat közvetítők. A második legnagyobb tételt, globálisan mintegy 600 milliárd dollárt a különféle elektronikai eszközök – beleértve a tévéket és játékkonzolokat – zsebelhették be. A hármasból a legkisebb részarány – 10 százalék, vagyis 200 milliárd dollár – ma még a tartalomiparnak jut.

A piaci szereplők számára a következő három évben a legjövedelmezőbbnek számító technológiák közé sorolja a felmérés első helyen a széles sávú vezeték nélküli hozzáférést, a helyhez kötött (location-based services – LBS) szolgáltatást, utóbbi a földrajzi beazonosítás alapján személyre szabott szolgáltatásokat jelenthet. A három legfontosabb közé sorolják az elemzők az operációs rendszereket is, amelyek alapjai lehetnek a különféle alkalmazások integrációjának. 

szórakoztatóipar Gartner digitális piackutató előfizetés lbs
Kapcsolódó cikkek