Peter Ramsauer közlekedési miniszter bejelentette: egyelőre hét német szövetségi államban próbálják ki a gigakamionokat, amelyeket már idén ősszel forgalomba akartak állítani, de egyelőre hátráltatja a programot a 44 tonnás monstrumokkal szembeni elutasítás. A Gigalinerek pártolói szerint az óriáskamionok révén csökkennének a fuvarozási költségek, kevesebb teherautóra lenne szükség, ezért mérséklődne a károsanyag-kibocsátás is.
Az ellenzők viszont a vasúti fuvarozás háttérbe szorítása miatt aggódnak, a költséghatékonyabb közúti szállítás ugyanis egyre nagyobb forgalmat generálna az utakon, ami ellentétes az uniós közlekedéspolitika alapelveivel.Az EuroCombi ráadásul az adófizetőket is terhelné, mert infrastrukturális fejlesztésekre lenne szükség: erősebb felüljárók, nagyobb pihenőhelyek és parkolók kellenének az autópályákon. Az EuroCombi kamionok Finnországban és Svédországban már közlekedhetnek.