BUX 52,349.65
-1.45%
BUMIX 4,308.05
-0.83%
CETOP20 2,491.96
-0.32%
OTP 17,690
-1.61%
KPACK 8,300
-2.35%
0.00%
-3.53%
-0.51%
-0.91%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,550
0.00%
RABA 1,370
+0.74%
0.00%
-0.35%
0.00%
0.00%
+0.91%
-0.72%
-3.22%
-0.98%
-2.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,652
-0.30%
-0.66%
ALTEO 2,320
+0.43%
0.00%
-0.40%
EHEP 1,645
-2.66%
-1.25%
-3.11%
MKB 1,972
0.00%
-0.55%
+0.12%
-11.50%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
0.00%
+2.91%
+0.62%
+1.64%
-1.76%
NUTEX 15.46
-1.78%
GOPD 12,800
-0.78%
OXOTH 4,572
-0.82%
-3.57%
NAP 1,780
-1.49%
0.00%
-1.34%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jövőre is hét boltot nyit a DM

A szeptember 30-án zárult üzleti évben 63,7 milliárd forintról 65,85 milliárdra növelte bruttó árbevételét a Drogerie Markt üzletlánc Magyarországon – közölte Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató, aki nem kívánta elmondani, hogyan alakult a társaság mérleg szerinti eredménye.

Az évet ugyanúgy 255 üzlettel zárta a cég, mint a megelőzőt, de közben hét üzletet bezártak, hetet pedig nyitottak: minőségi cserét hajtottak végre a szükséges területeken. Az idén is nagyjából hét üzlet nyitása a terv, azonban, amint az ügyvezető elmondta, jóval inkább az üzletek modernizációjára és ahol lehet, bővítésére koncentrálnak. Ez utóbbira a folyó üzleti évben a tavalyihoz hasonlóan egymilliárd forintot szán a 2250 fős vállalat.

A DM Ausztria csoporthoz Csehországtól Bulgáriáig kilenc ország tartozik, és ezekben 133 új egység nyitásával 1280-ra nőtt a boltok száma. Emellett első alkalommal lépte át – csaknem 9 százalékos növekedés révén – a délkelet-európai országokban az összesített bruttó árbevétel az egymilliárd eurót, míg Ausztriával együtt 1,687 milliárd euróra rúgott a forgalom. A különböző kereskedelmi hálózatokhoz tartozó több mint 500 magyarországi drogériában forgalmazott termékek értékesítése stagnál az idén – mondta Wolfgang Strasser, hozzátéve, hogy a DM Kft. azonban sikeresen növelte piaci részesedését.

Az augusztus végéig tartó 12 hónap kumulált adatai szerint a piaci részesedés 52,2 százalékra nőtt a tavalyi augusztussal zárult 12 hónap 50,8 százalékával szemben. Az évi 300 milliárd forintot meghaladó kozmetikai-vegyi áru piacon pedig 13,3 százalékról 14-re emelte részesedését a vállalat. A drogériák értékben mért piaci részesedése 27 százalék volt az idei első fél év során – tájékoztatta lapunkat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője, kiemelve, hogy az élelmiszer-kiskereskedelemtől eltérően a drogéria- láncok terjeszkedése leállt tavaly, így a kereskedelmi ágazat összesen 505 egységgel zárta
az évet.

Kapcsolódó cikkek