Cégvilág

Made in Germany, minden mennyiségben

Kiemelkedő hírnévnek örvendenek a német - vagy akár német hangzású - márkák, amelyek iránt különösen súlyos időkben nagy a kereslet - tűnik ki összeállításából.

A német autógyártók rendre újabb értékesítési rekordokat érnek el Kínában. Az Autóipari Szövetség (VDA) adatai szerint Kínában idén első ízben több német autót hoznak forgalomba, mint magában Németországban. A német modellek piaci aránya eléri a 20 százalékot. Ám a német márkák kedveltsége nem csak Kínában figyelhető meg, de olyan küszöbországokban is, mint Brazília, Oroszország és India (BRIC). A Handelsblatt által megkérdezett szakértő szerint a viszonylag drága német termékek status szimbólumnak számítanak a fejlődő országokban.

A kölni Globeon vállalati tanácsadó cég tanulmánya szerint a BRIC országokban leginkább a német termékeket keresik, sokkal inkább, mint a japán, amerikai, francia vagy olasz eredetűeket. "Az orosz fogyasztók pedig a legnagyobb értéket a "made in Germanynek" tulajdonítják. Frank Dopheide, a Scholz and Feriends Düsseldorf ügynökség elnöke szerint egy olyan világban, amely a feje tetején áll, sok fogyasztó ismét a klasszikus német erényeket részesíti előnyben. Ezek közé tartozik a megbízhatóság, a magas minőség és a tartósság.

A legtöbbet értékesítő német márkák

Adidas

Nivea

Puma

Siemens

Bosch

Bayer

Volkswagen

Braun

Metro

Hugo Boss

Dr Oetker

OsramOroszországban szinte mindegy is, hogy valójában német-e az adott termék, a lényeg, hogy a márkaneve németnek tűnjön. Erre a legjobb példa a kínai Bork. A gyártó azért hozott részre egy leánycéget Németországban, hogy ezzel is elősegítse a német márka imázs kialakulását. De hasonló sikertörténet a valóban német Maybach, amely már több autót ad el Oroszországban, mint hazai piacán.

Kínában a jelenség még intenzívebb: egyrészt az egyre tehetősebb felső középosztály vásárolja a német autókat, ezzel óriási piacot biztosítva például a Daimlernek vagy a Volkswagen csoportnak, másrészt az átlagpolgár is előnyben részesíti a német háztartási eszközöket. A Brita vízszűrő kannák vagy a Sebamed sampon részben ennek köszönheti népszerűségét. A német termékeket ebben a rétegben főként az anyák veszik a gyerekek biztonsága érdekében.

Nivea

Puma

Siemens

Bosch

Bayer

Volkswagen

Braun

Metro

Hugo Boss

Dr Oetker

Osram -->

termék imázs Oroszország német márka
Kapcsolódó cikkek