Cégvilág

Mi és a cégek: A CIB lett a legjobb bank

A magyarországi vállalatok érintettjeikhez való viszonyulását, vagyis az érzelmi közelség dimenzióban nyújtott teljesítményüket ítélték leggyengébbnek a megkérdezett érintettek – derült ki a B&P Consulting által 2011-ben elvégzett Reputation Rating kutatás eredményeiből.

A Béres Gyógyszergyár Zrt., a CIB Bank Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. és a Nokia Komárom Kft. lettek a legjobbak ezen a területen. Az idei Reputation Rating kutatás négy iparág (elektronika, egészséggazdaság, IT és telekommunikáció, pénzügy) legnagyobb vállalatait öt különböző dimenzióban (elismertség, érzelmi közelség, hitelesség, leadership, vállalati polgárság) vizsgálta.

Az egészséggazdaság esetében a gyógyszergyártókat, az egészségügyi szolgáltatókat, valamint az egészségtudatosságra fókuszáló élelmiszeripari vállalatokat értékelték az iparág szakértői. A vizsgált cégek közül a Béres Gyógyszergyár Zrt. bizonyult a legjobbnak. Az egészséggel foglalkozó cégek esetében a túlzottan szakmai szóhasználatot tartották az érzelmi távolság legfőbb okának az érintettek, a viszony javítása érdekében az egészségtudatosságra való nevelést, a közérthető tájékoztatást és figyelemfelhívást javasolták.

Az IT és telekommunikáció szektor kivételével az érzelmi közelség területén nyújtott vállalati teljesítményt ítélték a leggyengébbnek az érintettek. Az elektronikai gyártócégek között a Nokia Komárom Kft. mind az öt dimenzióban, így az érzelmi közelség terén is felülmúlta a többi vizsgált céget. Ebben a szektorban alapjaiban hiányolták az érintettekkel folytatott kommunikációt a kutatás résztvevői, ebből következően pedig nem tartották kielégítőnek a vállalatok és érintettek közötti viszonyt sem.

Az IT és telekommunikáció szektorban a Magyar Telekom Nyrt. kapta a legmagasabb pontszámot ezen a területen. A telekommunikációs piac vizsgált szereplőivel kapcsolatban az érintettek arra hívták fel a figyelmet, hogy a vállalatok magyar kötődésű nevének és arculatának elvesztése az érzelmi távolság növekedésével jár együtt – mint például a Telenor esetében. A szektor egészével kapcsolatban az egyenrangúságra, partnerségre épülő kommunikáció hiányát fogalmazták meg problémaként. Az iparági szakértők példaként említették, hogy az ügyfélkapcsolatok kezelése terén a külföldi anyavállalatok és magyarországi leányvállalataik gyakorlata jelentősen eltér egymástól, a hazai viszonyokat sokkal rosszabbnak látták.

A bankok és biztosítók között az érintettek a CIB Bank Zrt.-t tartották a legjobbnak az Érzelmi közelség terén. A négy vizsgált iparág közül a pénzügyi vállalatok átlagos eredménye lett a leggyengébb ebben a dimenzióban. Az iparági szakértők elsősorban az egyenrangú kommunikáció hiányát azonosították problémaként. Véleményük szerint az aszimmetrikus viszonyok, a kiszolgáltatottság érzése egyértelműen negatív viszonyulást eredményez – a társadalom széleskörű pénzügyi képzése viszont hozzájárulhat a bizalmatlanság és az ellenérzések csökkenéséhez.

Béres Magyar Telekom Nokia CIB Bank érzelmi közelség reputation rating B&P Consulting
Kapcsolódó cikkek