A kereskedők közel háromnegyede (71 százalék) több mint öt bolt nyitását tervezi az európai, közel-keleti és afrikai térségben 2012 végéig, ötödük pedig legalább 40 üzlethelyiséggel bővítené hálózatát, szemben a 2011-es 18 százalékos arányukkal.
A CBRE évente kiadott kutatása szerint a kereskedők mind az érett, mind a fejlődő piacokat nagy számban célozzák meg 2012-ben, és főleg azokra a piacokra koncentrálnak, ahol már jelen vannak – ez a stratégia 2011-ben is jellemezte őket. Első ízben Olaszország vezeti a célpiacok listáját, ami óriási előrelépés a tavalyi 8. helyről. Olaszország mögött Németország, Oroszország, Spanyolország és Franciaország következik – ezeken a piacokon a megkérdezett láncok legalább 30 százaléka terjeszkedne.
Az elmúlt években a kereskedők Németországra, az Egyesült Királyságra, Franciaországra és Spanyolországra koncentráltak, ma már viszont új lehetőségek után kutatnak. Habár az olasz fogyasztói kiadások növekedése korlátozott, a kereskedők döntését segíti, hogy egy olyan piacon bővüljenek, ahol a nemzetközi brandek alulreprezentáltak, és jelentős mennyiségű kiskereskedelmi ingatlan-fejlesztés van folyamatban. Németország relatív erős gazdasága továbbra is vonzó az új belépők számára, míg az orosz piac a hatodik helyről a harmadikra lépett a lendületes növekedés és a fogyasztói kiadások emelkedésének kilátásai okán.
Bár a kereskedők a piacok széles skáláját célozzák meg, továbbra is a kockázat minimalizálására törekszenek. Több mint felük (52 százalék) új városokban nyitna új üzleteket, azokban az országokban, ahol már eddig is jelen voltak – hasonló arányban, mint tavaly. Azon kereskedők aránya, akik azokban a városokban terjeszkednének, ahol már van üzletük, a tavalyi 9 százaléktól 17 százalékra nőtt, hiszen ezeket a piacokat ismerik legjobban. Az óvatosak mellett a kereskedők harmada új piacokon is bővítene, hasonlóan a tavalyi felmérés eredményeihez.
Az olcsóbb ruházat és farmer (a diszkont boltokkal együtt) a legaktívabb szektor, a hálózatok átlagosan 36 új bolt nyitását tervezik (szemben a tavalyi felmérésben szereplő 30,3 átlaggal). Csökkenő elkölthető bevételeik miatt sok fogyasztó lejjebb ad az igényeiből, így ezek a kereskedők növelhetik piaci részesedésüket. A bizonytalan gazdasági helyzet ellenére a „luxus és üzleti divat” szektora szintén jól szerepel, átlagosan 15,1 bolt nyitását tervezve, ami kis javulást jelent a 2011-es tervhez képest.