Cégvilág

Így húz hasznot a válságból a Lidl, az Aldi és a H&M

A Cushman & Wakefield nemzetközi ingatlan tanácsadó vállalat új, "Mit tartogat a kiskereskedelmi piac 2012-re?" című tanulmánya szerint az európai gazdasági hanyatlás ellenére egyre több kiskereskedő és befektető terjeszkedik külföldön.

A Cushman & Wakefield szerint 2012-ben a vezető márkák körében várhatóan megnövekszik a nemzetközi terjeszkedés, de a kiskereskedők továbbra is óvatosak és folyamatosan vizsgálják meglévő üzlet portfóliójukat, költségcsökkentés és a profit maximalizálás tekintetében, továbbra is leginkább a nagyvárosok kiemelkedő "high street" és bevásárlóközpont lokációkra fókuszálva.

Azonban, míg ebben az évben az aktivitás a kiemelkedő ingatlanok és helyszínek felé irányult, a kevésbé kockázatkerülő kiskereskedők és befektetők nyitnak a célpiacok felé. Sok kiskereskedő kifejezetten nyitott a fejlődő piacok és a fejlett piacok kisebb városai irányába. A fókusz azonban minden esetben a legkiemelkedőbb lokációkon és a jól kialakított ingatlanokon van.

A jelenleg 2011-re előre jelzett 6,8 millió négyzetméter új kiskereskedelmi terület átadása több fejlesztés késlekedése miatt nem fog teljes egészében megvalósulni. A kiskereskedők azon versengenek, hogy üzleteiket és üzemeltetési stratégiájukat a vásárlói élmény fokozásának érdekében megváltoztassák és a legkiélezettebb verseny a "multi-channel" ajánlatok, az m-kereskedelem, valamint az e-kereskedelem területén várható.
 
David Hutchings, a Cushman & Wakefield európai piackutatási csapatának vezetője szerint az alacsonyabb és kamatok várhatóan jó hatással lesznek a vásárlóerőre 2012-ben és a hitelválság várhatóan stabilizálódik. Azt azonban, hogy ez mikor fog bekövetkezni, senki sem tudja és a jelenlegi bizonytalanság, és magasabb adók továbbra is óvatosságra intik a vásárlókat. A cég szerint a bevásárló utcák jobban teljesítenek majd, mint a bevásárlóközpontok, mely a luxusmárkák keresletének és a "mass-market" kereskedők kiemelkedő lokációjú üzletek iránti igényének köszönhető, valamint a "retail warehousing" felemelkedése is hatással lehet rá, hiszen az olcsóbb iránt nagyobb a kereslet. A "designer outlet" koncepciók is várhatóan tovább fejlődnek, mivel az elmúlt években ezek forgalma a recesszióra való tekintettel a többi koncepcióval ellentétben megnövekedett.”

A Cushman & Wakefield szerint a luxus és a felső kategóriás kiskereskedők továbbra is jól teljesítenek majd. A visszafogott költekezés és a vásárlók árérzékenysége kedvez az olyan áruházláncoknak, mint a Lidl, az Aldi, a Primark és a H&M, amelyek folyamatosan terjeszkednek és nem befolyásolja őket annyira a gazdasági bizonytalanság és a vásárlók egyre inkább a jó minőségre törekszenek, ami a luxusmárkáknak is kedvez.

A növekvő kínálatnak köszönhetően 7,5 százalékos volumennövekedéssel a befektetések tekintetében javulás várható ebben az évben (41,7 milliárd euró) és 10-15 százalék 2012-ben (körülbelül 47 milliárd euró). A teljesítmény trendek továbbra is változatosak lesznek, ahogy a piac a kockázatok miatt kiéleződik. A nagyobb ingatlanok hozamcsökkenésére számítunk, mely a kereslet és a kínálat kiegyenlítődéséből és a kamatokból adódik, de a másodlagos városokban ez nem jellemző, hisz itt az épületek még mindig az első és másod kategória határán mozognak.

retail bevásárlóközpont mass market warehousing Cushman & Wakefield kereskedelmi ingatlan bevásárló utca
Kapcsolódó cikkek