Cégvilág

Terjed az energiaaudit

Az energiapiaci liberalizáció nyomán nem csak a jövőben, a múltban is érhető el megtakarítás a közüzemi számlákon. Egyre több cég kínálja szolgáltatásai között a közüzemi auditot.

Ennek során évekre visszamenőleg átvizsgálják a szolgáltató a gáz- és villanyszámlákat, hogy feltárják az esetleges visszaigényelhető tételeket. Mindezt ráadásul a legtöbbször nem kötött tarifáért, hanem sikerdíj fejében vállalják, így nem véletlen, hogy rohamosan terjed a szolgáltatás. Abban az esetben, ha az adott ügyfélnél nem történt energetikai átvilágítás az elmúlt egy-két évben, mindenképpen ajánlott azt elvégeztetni.

 

Ha lehetőség nyílik a visszaigénylésre, az általában nem igényel jogi procedúrát sem, a jóváhagyást követően az energiaszolgáltatók visszautalják az ügyfél számlájára a kérdéses összeget. Ehhez nincs is szükség másra, csak az energiaszolgáltatási szerződés másolatára, illetve az elmúlt 24 hónap villanyszámlájára. Ezek alapján már fel tudja tárni a szolgáltató a veszteségpontokat. Azt is ellenőrzik, hogy a már kifizetett fogyasztói díj mértéke megfelel-e a hatályos jogszabályokban és a közmű-, illetve energiaszolgáltatásra vonatkozó szerződésben foglaltaknak.


Az egyszerűsített energetikai audit keretében a cégek kockázat nélkül átvilágíttathatják a közüzemi szolgáltatásaik jogszerűségét, célszerűségét és a fogyasztási szerkezetüket – nyilatkozott lapunknak az egyik ezzel foglalkozó cég, a Get-Energy Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója Kotulyák Tamás. Az audit során az ügyfelek nemcsak viszonyítási adatokat kapnak az iparágon belül érvényes általános szerződési feltételekről, hanem készül számukra egy energiamérleg, amely minden energiahatékonysági beruházás előfeltétele, hiszen ehhez képest lehet a megtakarításokat kimutatni és számszerűsíteni.


Ahhoz, hogy az ügyfelek folyamatosan részesüljenek a megtakarításokból származó előnyökből, érdemes rendszeresen elvégezni ezeket a műveleteket. Lehetőség van arra is, hogy az energiagazdálkodási feladatokat teljes egészében a Get-Energy Magyarország Kft.-hez szervezzék ki. A cégvezető elmondása alapján komoly érdeklődés mutatkozik a szolgáltatásuk iránt, egy év alatt közel 3500 szerződéses ügyfél választotta őket, köztük vállalatok, önkormányzatok és egyéb intézmények. Az országos értékesítési hálózatnak köszönhetően egyre ismertebb a szolgáltatásuk.

 

Kezdetben 50 százalékos volt az átlagos sikerdíj, de ez az utóbbi időben csökkent, és a nagyobb kliensek részére egyedi megállapodásokat biztosítanak. A méretgazdaságosság miatt vált lehetővé a szolgáltatás árának mérséklése, ugyanis jelenleg már 30 fős szakembergárda végzi az elemzéseket, mindezt saját fejlesztésű energiagazdálkodási szoftver támogatja a cégnél.


Az esetek 75 százalékában találnak megtakarítási lehetőséget az ügyfelek számára, amelyek részben esetleges túlfizetésekből, részben olyan műszaki-menedzsmenti javaslatokból származnak, amelyek a fogyasztási szerkezet optimalizálása segítségével eredményeznek konkrét költségcsökkenést az ügyfelek számára.

energia get-energy közüzemi audit fogyasztói díj
Kapcsolódó cikkek