BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A közösségi oldalak sztárjai

Internet Itthon és külföldön a celebek toplistáján főként a zenészek tarolnak

Lady Gaga a legnépszerűbb a külföldi közösségi oldalakon, az extravagáns viselkedéséről ismert énekest egy másik zenész, Justin Bieber követi a listán. A márkák közül a Coca-Cola

a legkedveltebb, megelőzi

a Starbucksot. Itthon a sikerlistát az egyik humoristánk és egy régóta közkedvelt édesség vezeti.

Legyen szó híres popsztárról, filmszínészről vagy akár egy világmárkáról, mind meghatározóbbnak számít, hogy mit gondolnak róla a közösségi oldalak felhasználói, mennyi rajongót gyűjtenek, vagy éppen hányan nézik meg a videóikat. A Facebook, a Twitter és a hasonló közösségi kezdeményezések önmagukban is elég pontosan visszaadják, hogy az adott időszakban kik vagy mely vállalkozások, márkák a legnépszerűbbek, de ha összegyűjtik a különböző közösségi szolgáltatások adatait, talán még tisztább képet kapunk.

Így gondolhatták ezt a Famecount.com készítői is, akik napjaink három talán legnépszerűbb közösségi kezdeményezése, a Facebook, a Twitter és a YouTube alapján folyamatosan mérik, kik az ilyen típusú oldalak sztárjai. Az üzemeltetők jóvoltából számos kategóriában böngészhetünk, de készült egy összesített toplista is.

Ennek alapján a közösségi oldalak legfényesebb csillaga napjainkban Lady Gaga, az extravagáns viselkedéséről és öltözködéséről ismert énekesnőnek több mint 45,5 millió rajongója van a Facebookon, a Twitteren 16,7 millióan követik, a YouTube-ról pedig közel kétmilliárdszor töltötték le a videóit.

Bár ez is rendkívül magas szám, mégsem ő a videomegosztó oldal legnagyobb sztárja, Justin Bieber ugyanis már 2,14 milliárd letöltésnél tart, vagyis ennyiszer nézték meg a klipjeit. A tinik bálványa azonban kevésbé teljesít jól a másik két oldalon – a Facebookon 38, a Twitteren 15 millió rajongója van –, így az összesített ranglistán csak a második.

Az élmezőnybe egyébként többnyire csak énekesek tudták beverekedni magukat, a top 10-be heten jutottak be közülük. A zenészek mellett a közösségi site-ok sztárjai maguk az oldalak, a YouTube a 7., a Facebook a 8. a Famecount listáján. A rangsorban továbbhaladva már megjelennek egyéb kategóriák képviselői is, így például a 11. helyen a világ talán legismertebb politikusa, Barack Obama amerikai elnök található. Több mint 24 millió Facebook-rajongója és közel 11,5 millió Twitter-követője van, a róla készült videókat pedig 167 milliószor töltötték le. Közvetlenül mögötte található a lista első sportolója, akit a futballt kedvelőknek valószínűleg nem kell bemutatni: Cristiano Ronaldo. A Real Madrid játékosa elképesztően népszerű világszerte, ezt jól mutatja, hogy a Facebookon közel 37 millióan lájkolták.

Hogy miért került mégis az amerikai elnök mögé? A kérdés jogos, a válasz pedig az, hogy a YouTube-on egyelőre nem teljesít olyan jól a portugál sztár, hiszen csak 5,4 millió videoletöltéssel büszkélkedhet.

A televíziós programok közül a Family Guy című rajzfilmsorozatnak van a legtöbb rajongója, míg a mozifilmek közül a varázslótanonc, Harry Potter a befutó. A márkák rangsorát a Coca-Cola vezeti, az üdítőitalnak a Facebookon közel 36,3 millió rajongója van, míg a Twitteren 424 ezren követik, igaz, ezzel is csak a 22. az öszszesített rangsorban.

A második legnépszerűbb márka egy Magyarországon is mind jobban terjeszkedő hálózat, a Starbucks. A kávézólánc 26 milliónál is több lájkot gyűjtött már a Facebookon, a Twitteren pedig közel 1,9 millió követője van, ezekkel az adatokkal az összesítésben a 37. helyet tudhatja magáénak.

Hazai Facebook-sztárok

A magyar Facebook-oldalak rajongóit a Fészbuker.hu weboldal összesíti. A site adatai alapján a márkák között a Túró Rudi vezet 492 ezer lájkkal, a második a Mekizni jó 467 ezerrel, míg a harmadik pozíciót a Milka csokoládé gyűjtötte be 323 rajongóval. A hazai személyiségek rangsorát Kiss Ádám humorista vezeti 319 ezer lájkkal, a második helyen pedig egy mesefigura, Babi néni található, aki 247 ezer rajongót gyűjtött. A harmadik helyen az első X-Faktor érces hangú énekese, Király L. Norbi áll, akit 219 ezren lájkoltak, igaz, csak minimális az előnye Fluor Tomival szemben. A médiás Facebook-oldalak rangsorát a Showder Klub vezeti, közel 400 ezren jelezték, hogy kedvelik a műsort. A Rádió1 322 ezer, a Viva pedig 246 ezer rajongót gyűjtött.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.