Cégvilág

A NABI üdvözli az NGM magyar buszos tervét

A NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft üdvözli a Nemzetgazdasági Minisztérium múlt hét végén nyilvánosságra került előterjesztésének megállapítását, mely szerint a külföldről, központi támogatással beszerezett autóbusz még harmadával olcsóbb beszerezés esetén is többe kerül a magyar államnak, mintha az ugyanolyan paraméterű, komfortfokozatú autóbuszt magyar gyártótól rendelné meg.

A magyar közösségi közlekedésben jelenleg alkalmazott autóbuszok fenntartása – beleértve a BKV illetve a Volán társaságok flottáit – igen magas, 15 évet meghaladó átlagéletkoruk és műszaki állapotuk miatt két-háromszoros költséget jelent modern megbízható járművek alkalmazásával szemben. Emellett az elöregedett buszok környezetszennyezése, koromkibocsátása 90 százalékkal magasabb, mint új környezetbarát motorokkal szerelt társaiké.

A Budapesten és Kaposvárott autóbuszgyártó üzemeket működtető NABI számításai alapján egy hazai autóbusz gyártása évente 3-4 munkahelyet érint (az autóbuszgyártói, beszállítói oldalon, és a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó külső szolgáltatóknál) így 500 darab új, hazai autóbusz beszerzése mintegy kétezer főnek biztosít munkalehetőséget a magyar autóbusziparban, míg közvetve további ezer embernek jelent megélhetést.

Emellett direkt bevételeket eredményez a költségvetésnek, a NABI tapasztalatai, illetve iparági információk alapján a magyar autóbuszok vételárának 16-18 százaléka közvetlenül megjelenik az államkasszában és egyéb bevételek formájában. Így a magyar közlekedési társaságoknak még akkor is érdemesebb hazai gyártású autóbuszt választani, ha bizonyos külföldön gyártott típusok vételára harmada a magyar autóbuszokénak.
 

 

buszgyártás BKV NGM busz Volán Nabi
Kapcsolódó cikkek