Mennyiséget tekintve változatlanul 1,362 milliárd kiszerelési egységet adtak el a gyógyszertárakban az online vásárlásokkal együtt, valamint az élelmiszer-kereskedelemben és a drogériákban.
Kiemelkedett a negyedik negyedévben regisztrált növekedés, amikor a megfázások első hulláma miatt megugrott a kereslet a köhögés, nátha, influenza elleni szerek iránt – tájékoztat Osztoics Bernadett, a magyarországi Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. - Például a eladása mennyiségben 9 százalékkal emelkedett influenza elleni, vény nélkül beszerezhető gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből, október-december során, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezáltal 7 százalékkal nagyobb bevételt értek el.
Többet vásároltak a fogyasztók izületi valamint izombántalmak enyhítésére szolgáló készítményekből is, a negyedik negyedév során. Továbbá jelentősen hozzájárultak a német otc piac bővüléséhez a nyugtatók és altatók mellett a bőrgomba elleni, illetve fogyást elősegítő szerek. Az említetteknél ugyanis értékben két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen, negyedéves összehasonlításban.
Ezzel párhuzamosan alakult, tekintettel a szezonra a köhögés és megfázás elleni recept nélkül kapható készítmények reklámozása; arra 69 millió eurót adtak ki az érdekelt vállalatok, a Nielsen által mért, negyedik negyedévi médiaköltések szerint. Utánuk a fájdalomcsillapítók következnek 35 millió, majd a reuma elleni és izomlazító szerek 24 millió euró reklámköltéssel a médiában.
Osztoics Bernadett rámutat, hogy az otc-piac pozitív trendjeiből az élelmiszer-kiskereskedelem és a drogéria csatorna is profitált: - Forgalmuk növekedését már a harmadik negyedévben lehetett érzékelni, az említett két csatorna ugyanis hosszú időn át gyengén teljesített, de 2011-ben mind értéket, mind mennyiséget tekintve stabilizálódtak a mutatóik.
Hozzáteszi, hogy nőtt a gyógyszertárak forgalma is 2 százalékkal, értéket tekintve, míg az eladott dobozszám szempontjából stabil maradt, éves összehasonlításban. Az értékbeli növekedés fő oka, hogy emelkedtek az átlagárak.